Hej!

Jag funderar på att gå en YH-Utbildning för att sedan kunna jobba som arbetsledare inom anläggning.
Jag har sedan tidigare branscherfarenhet (grävmaskinist/ anläggare i 4 år).

Min ambition är att komma in på ett medel till stort företag.

Men till frågan alla undrar över....

Vad har man för lön och eventuella förmåner?
Hur ser löneutvecklingen ut?


Jag vet att det är individuellt och från företag till företag men ändå.

Hoppas någon har lite svar :)
 
*bump

Ingen som vet något kring detta?
 
Med tre års erfarenhet och en litet diplom så konmer du nog tyvärr inte alltför långt, det som gäller är erfarenhet och återigen erfarenhet!

En arbetsledare utan erfarenhet saknar då även verklighetsförankring tyvärr.
 
Rikssnittet ligger runt 35 000:- sedan får du ge och ta 5000:- var i landet du arbetar, förmånerna..... ^^ du får sitta ner lite oftare, ta lite mera pauser! Nej, allvarligt, det finns inga generella förmåner, det är mera upp till det enskilda företaget! Löneutveckling? Om du vill få bra svar så är det bättre att googla din fråga! Lycka till med studier och arbetslivet....
 
fyra år är det faktiskt.. ;)
Ja det är klart att erfarenheten är viktigast här, men man måste börja någonstans och jag vill utvecklas inom branschen så detta verkar vara det bästa för mig.

Pagno:
Jobbar du som arbetsledare idag?
Ok att rikssnittet ligger på 35 000:- dock är det garanterat med 5-10 års erfarenhet.. Undrar vad en nybakad rackare som mig skulle tjäna? :)
 
Nybakade byggingenjörer brukar hamna på 22-25 i ingångslön efter tre år på högskola
 
Skulle vilja påstå att Poxeman är något pessimistisk i sin lönesättning för nybakade ingenjörer. Ur min klass som tog examen 2012 var det nog ingen som hade under 25 i ingångslön. 27-29 var nog vanligare. (de flesta i Jönköpingstrakten)
Fast hur det hänger ihop med en KY vet jag inte. Inte alls omöjligt att det går att få högre ingångslön efter en sådan utbildning. Har man dessutom några års erfarenhet av praktiskt arbete är man definitivt mer eftertraktad än sådana nötter som jag själv. (helt utan erfarenhet inom yrket..)
 
  • Gilla
Sandwich11
  • Laddar…
Trivs du med jobbet? Hur såg arbetsuppgifterna ut i början?
Kul att höra att du tror att en sån som mig kan vara eftertraktad! :)
Hoppas att detta blir bra!
 
Jobbar som arbetsledare inom Hus (100m+ projekt).
Hade en ingångslön på 27000.
Jag får betalda resor till och från jobbet då mina arbetsplatser ute på bygget inte räknas som fast utan tillfällig. Kaffe bjuder företaget på. Vi grillar ibland. Det snackas om något leasingavtal men det kommer jag inte nyttja då jag för närvarande bara har ca 7km till jobbet

Pluggade 3år på universitet, praktiserade 3mån på företaget innan anställning. Ingen tidigare erfarenhet från bygg.
 
  • Gilla
Sandwich11
  • Laddar…
Jag tänkte inte på att min siffra var från 2010-2011 och Göteborgstrakten.
Skönt att det går uppåt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.