CAM00727.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej!
Ska sätta upp en klädstång som ska hänga från betongtak med tunga ytterkläder (kappor rockar). Tänker använda tre krokar.

1) Är det nån skillnad i kvalitet mellan pluggarna 1 och 2? Essves är mer än tre gånger så dyr som Classes och ser mer fancy ut, men den kanske inte fäster bättre för det?

2) Är plugg 3 från Fischer olämplig för ändamålet?

3) Förtjänar min kartong med plugg 3 att sparas för användning till uppsättning av flertalet enmetershyllor på betongvägg? Eller ska jag kasta kartongen och köpa (riktig?) nylonplugg i stället? 3:an är förvisso också nylonplugg men den ser lite klenare ut, tycker jag.

Tacksam för rådgivning.
 
Redigerat:
Jag har kastat alla pluggar som det inte står "Essve Nylonplugg N" på. Dessa funkar alltid när jag behöver plugga saker.....
 
Enl. min erfarenhet så funkar i princip vilken plugg som helst om du skall plugga i riktig betong, eller sten.

Det som kan behöva speciallösningar är om det är dålig puts, lättbetong och andra mjuka material. Då tycker jag mig ha fått bättre resultat med pluggar som har en hel nos, och som drar ihop sig och "korvar ut sig", när skruven drar ihopp pluggen. De expanderar mer än avlig plugg.
 
Plugg 3 är den mest avancerade och tillverkaren Fischer är kreativa med nya produkter. De brukar vara pålitliga.
Men om det är betong så funkar allihop bra.
 
Som de andra skrivit tidigare så funkar alla de där pluggarna bra om det är riktig betong. Däremot om det är i någon vägg med poröst tegel eller gipsvägg med kakel på tycker jag att det finns bättre och sämre plugg.
 
Tack för alla svar. Då behåller jag Fischerpluggen för framtiden.
(I det aktuella fallet använde jag till sist ESSVE-pluggarna.)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.