:D
Nytt kök i pyttelitet 30-talshus...ska kännas 30-tal, 40- eller 50-tal. Vad köper man då???

Budgeten är mittemellan, inte svindyrt, men det ska hålla några år. :surprised:

???
 
Platsbyggt av finsnickare kanske? Behöver inte bli svindyrt ;)

TyraMyra
 
Vedums Jenny-serie är 50-tal och Kvänums Banér är 40-50-tal.
Vedum okej priser, Kvänum riktigt dyrt - men snyggt!
 
:D Jo, Kvänum tycker jag är snyggt och platsbyggt, visst, det är ju det man vill ha men jag tror inte jag har råd.

Vedum har jag kollat på på nätet, men får väl kolla på plats också. Har de fasta priser per skåp?

Måste göra en köäksuppmätning innan jag kommer igång. Svårt att planera bara, en vägg ska flyttas och det är så svårt att föreställa sig innan dess, men det msåte man ju, annars är det för långt in i processen.
 
Hej!

Två budgetalternativ:

1) IKEAs släta lackade lucka Applåd + beslag som stämmer med 30-40-tal kombinerat med laminatskivan "Virrvarr" med trälist på kanten. (Kommer vi själva att göra.)

2) Köp ett riktigt gammalt kök på Blocket, sätt in och måla om. Det dyker upp gamla kök på Blocket i alla fall i Stockholmstrakten rätt ofta. Om du ska ha ett litet kök, så borde det ju kunna fungera.

/pinebar
 
Mitt tips är Rönnerholmskök. Du hittar dem på Ronnerholms.se
Precis rätt platsbyggd känsla, jag skulle gissa att till ditt 30-talskök är modellen med fasspont rätt. Samma kvalitet som Kvänum, eller bättre, men till mycket bättre pris har vi upptäckt nu när vi letat kök. (har precis besällt ett Rönnerholmskök, och varit och kollat i snickeriet utanför Oskarshamn så att vi kunnat känna på kvaliteten.) Men han har tänkt höja priserna vid nyår, eftersom han ligger lågt nu, så man tjänar på att skynda sig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.