Hej på er, det var ett tag sedan!

Håller på att transformera min carport till ett kallförråd.Carporten står på en mycket väl dränerad grus/singelgrund. Jag har bestämt att inte gjuta en platta utan bygga direkt på ett bjälklag. Min fråga gäller golvet - eftersom det är ouppvärmt så är jag osäker om jag ska lägga spånskiva, eller om det är bättre med att göra ett brädgolv på 22x95 råspont. Bjälklaget är tryckt 45x95 cc60. Är rädd att spånskivan börjar svälla om det trots allt blir fukt från marken. Om jag väljer råspont, hur bör jag behandla denna?

Givetvis ska det upp en vägg på både lång och kortsidan, plus en dubbeldörr 160x190. Total storlek golvyta 540 x 320. Hade ett tag funderingar på att isolera golv och väggar, men eftersom det blir svårt att isolera taket så gav jag upp den iden. Var det dumt?

Rekommendationer? carport.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Råspont sväller också. Jag hade nog gjort ett trallgolv med en liten glipa mellan trallen som svällmån.
 
Hej Anders, hur blev ditt förråd tillslut? Jag ska göra något liknande! Skulle vilja veta vad du valde för golv, samt ev behandling av valet av virke, samt hur du gjorde väggar och tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.