harry73
Jag tror det ska vara härdad glas
 
Lär inte behövas härdat glas om fönstret bara ska användas som fönster...

Visst kommer de kanske leva ett hårdare liv och det finns väl en förhöjd risk för sprickbildning men av min erfarenhet av vedeldade bastuar (en bastu, flera ?) så fungarer det fint med vanliga fönster.

/ATW
 
Köp det billigaste i rätt stil det håller utmärkt, ska det dock vara stora partier till golvet kan härdat vara o föredra om man halkar in i de
 
Beror på storlek och placering om du vill följa regelverket som gäller från, tror det är 2013.
Men personligen skulle jag i en bastu där det blir blött och med halkrisk välja ett härdat glas om det är av större modell, det kostar inte så mycket mera. Mindre fönster har inte så stor betydelse, nu höftar jag lite men låt säga 10"*10" eller mindre.
 
Pappa har ett 3-glas fast pvcfönster från Byggmax i sin vedeldade bastu, fönstret sitter alldeles vid sidan av översta laven och uppvisar efter två år inga skador alls :) Fast det är förstås ett mindre fönster, 5x5.
 
Som föregående, så tänkte jag preeeecis beställa fönster. Men så halkar man in här och läser lite allt möjligt.

Jag tänkte på ett Byggmax https://www.byggmax.se/fonster/trafonster/fonster-fast-vit-p6222000

3glas energi (billigaste ja hitta) på 18*18 dm.

Vad tror ni om detta ?

Eller har ni förslag och länkar till ett bättre fönster i typ samma pengar ?

Mycket tacksam för svar :)
 
Ingen som har något att säga om detta fönster ?

Börjar dra ihop sig för köp :)
 
Bara o köpa! Tänk på att det inte är säkerhetsglas så ha de så att man inte halkar in i det
 
Kanon !

Jo, jag ska ha det en bit upp från golvet och sen kommer det vara trägolv och inte halkigt klinker där.

Tack, då lägger jag en 9veckors beställning :x
 
Allt under 60cm från golv måste ha säkerhetsglas Robin ;)
 
Haha, åsså durå :)

Det är endast för snickargubbar med dålig balans och rus innanför pannbenet ;)
 
"I BBR, Boverkets byggregler, finns bl a anvisningar gällande krav på personsäkerhetsglas för olika typer av glaspartier och altandörrar. För bostäder, med glasytor placerade närmare än 0,6 m från golv- eller markyta, krävs säkerhetsglas. Glasen ska uppfylla kravet för 2(B)2 eller 1(C)2 vilket innebär att de skall vara i laminerat eller härdat utförande beroende på placering. Ansvaret för att BBR åtföljs åligger alltid byggherren. "
 
s_o_n_y skrev:
Haha, åsså durå :)

Det är endast för snickargubbar med dålig balans och rus innanför pannbenet ;)
*host* :)

Kanske ska tilläggas att vi är pooolers :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.