Hej,

Ska ge mig på att pappspänna några väggar och har förstått ungefär hur man ska göra och vad man ska ha, mycket tack vare medlemmar här på forumet. Men nu när jag tittat runt hos handlarna så hittar jag olika sorters papp, med olika ytvikt (dvs olika vikt per kvadratmeter, indirekt tjocklek)

Beijer har till exempel 190 g/m2 medan olika byggnadsvårdshandlare har 300 g per meter. Priset variera ju också därefter.

Så min fråga är, särskilt med tanke på att Beijer ligger bra till i avstånd- vågar man ta en tunnare papp?
 
Nej, det måste vara den kraftigare pappen för att det ska hålla. Den billigaste jag hittat och som är väldigt bra köper jag på Klassiska Byggvaror.

Det är stor skillnad på spännpapp och vanlig papp eller golvskyddspapp.
 
Dumt att snåla på pappen. Spännpapp är ändå ett så billigt sätt att fixa väggarna så att riskera att behöva göra om jobbet för ett par hundralappar känns inte som någon bra idé. Vi köpte från claessons trätjära. 60 m som räcker till måånga kvadratmeter vägg gick på en dryg femhundring har jag för mig.

Däremot funkar det utmärkt med vanlig billig pappspik från bygghandeln .
 
Redigerat:
@ Macarus:
"Däremot funkar det utmärkt med vanlig billig pappspik från bygghandeln ."

Pappspik som i obehandlad nubb, el rund galvad för takpapp?
 
Oldboy skrev:
@ Macarus:
"Däremot funkar det utmärkt med vanlig billig pappspik från bygghandeln ."

Pappspik som i obehandlad nubb, el rund galvad för takpapp?
Vi har kört galvad pappspik för takpapp. 20x2,1 tror jag. Billig och enkel att komma över.
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.