Har jag påstått att det är kundens problem?
 
Krilleman
Robinvvs skrev:
Ehm, 2h utan bil tar man alltid. Det är bra service, billigt. Tar 30-60 min att göra jobbet samt tid att köra dit och kanske också köpa mtrl.
Nja, alla andra företagare som inte agerar som du då? Har dom über-bra service?

Robinvvs skrev:
Har jag påstått att det är kundens problem?
Men det var ju du som började klaga på din egen tidskrivning kontra din lunch...

Oavsett är detta ett konsumentforum, och om du inte tar dig tid för rast så rekommenderar jag dig starkt att du börjar med det. Ditt företag är skyldiga till att ge dig det!

Och för att återgå till OnTopic i trådens "trådbumbare" Freddo26:

Hur går det med installationen och vad sa rörkrökaren om dom hutlösa 8h? :x
 
krilleman_215 skrev:
Nja, alla andra företagare som inte agerar som du då? Har dom über-bra service?

Få som är så billiga, varenda firma jag känner till i Stockholm är i cirka 70% av fallen dyrare då de även tar bil.



Men det var ju du som började klaga på din egen tidskrivning kontra din lunch...

Oavsett är detta ett konsumentforum, och om du inte tar dig tid för rast så rekommenderar jag dig starkt att du börjar med det. Ditt företag är skyldiga till att ge dig det!

Och för att återgå till OnTopic i trådens "trådbumbare" Freddo26:

Hur går det med installationen och vad sa rörkrökaren om dom hutlösa 8h? :x
Klaga? Jag ville påvisa att vi hantverkare faktiskt inte är så hemska som det så ofta utmålas som och att vissa av oss kämpar för att jobba hårt och snabbt och ge bra service. Jag äger företaget så det blir inte mycket raster :)
 
Krilleman
Robinvvs skrev:
Klaga? Jag ville påvisa att vi hantverkare faktiskt inte är så hemska som det så ofta utmålas som och att vissa av oss kämpar för att jobba hårt och snabbt och ge bra service. Jag äger företaget så det blir inte mycket raster :)
Då får du ju rannsaka dig själv, alla blir vi gamla någon gång... ;)

Bra service är inte onåbart bara för man tar rast. Det finns en studie om detta med folk som skippade rasterna på jobbet. Och ganska givet så var dom som tog rast mer produktiva!
 
Onåbart är det självklart inte, men det gäller ju självklart att veta NÄR man ska ta rast, att bara köra på hela tiden går inte heller, då ligger man kvar i sängen och kollar i väggen någongång, en bra balans mellan att skippa den och att använda den!
 
krilleman_215 skrev:
Och för att återgå till OnTopic i trådens "trådbumbare" Freddo26:

Hur går det med installationen och vad sa rörkrökaren om dom hutlösa 8h? :x
Återkommer med svar i veckan om det, installation är först i mars så har lite annat att stå i just nu med än att ringa och gnälla på dom :)
Men har inte glömt er :)
 
Fick svaret att priset är preliminärt, även om det står i offerten under "fast pris", ursäkten var restiden..
Men men 3timmars resa för att sätta en blandare, ta 2 koppar kaffe (2 timamr) sen åka hem 3 timmar..
Kanske funkar, men finns ju VVSare närmare :)
 
Krilleman
3h restid, ska du kontraktera rörkrökare från göteborg om jobbet är i norrköping?

GBG - Norrköping = 3h och 9min enligt Eniro ;)
 
3000:- ville Ikea ha för att byta köksblandare åt mig.

För blandare och arbete blir det mer pengar på Ikea än en Mora eller FM Mattsson i fackhandeln :confused:
 
krilleman_215 skrev:
3h restid, ska du kontraktera rörkrökare från göteborg om jobbet är i norrköping?

GBG - Norrköping = 3h och 9min enligt Eniro ;)
Bara vänta och se..
För det verkar inte bättre, denna hantverkare är ruskigt usel i mitt tycke, oärlig utan dess like!
Har problem med dom nu gällande en plattsättning..
 
Drog sönder hela blandarfästet i vår tvättstuga i vintras kl 21 på kvällen. Ringde min lokala rörkrökare direkt, som svarade i telefon, bad mig tappa upp vatten i hinkar och stänga av vattnet. Kl 7 på morgonen efter var han här och bytte hela blandarfästet och rör från kopplingspunkten före. Tog 45 minuter på plats, han debiterade en timme plus servicebil. Inga jourtillägg och inga överdrivna påslag på materialet.
Det skadar inte att hålla sig väl med sina lokala hantverkare och vara tydlig med den ambitionen till dem. Då får man också service tillbaka i andra änden. En enkel fråga om ömsesidigt bemötande helt enkelt.
 
  • Gilla
Krilleman och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Kul att läsa att "riktiga" rörkrökare fortfarande existerar! (y)
 
  • Gilla
Location
  • Laddar…
V VVSGUDEN skrev:
2-4h arbete?! Skriver sällan mer än 1h TOTALT!!
Du är ju dum i huvudet
 
  • Haha
-MH-
  • Laddar…
T Tobias870 skrev:
Du är ju dum i huvudet
Det var ett fantastiskt givande första svar.....på en 6 och 8år gammal tråd.
Välkommen till forumet......tror jag....
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Det var ett fantastiskt givande första svar.....på en 6 och 8år gammal tråd.
Välkommen till forumet......tror jag....
Bra Jörgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.