Jag tycker att man ska köpa in just det jobbet. Sen får spacklarna se ut hur de vill.. ;)
 
Kanske är en bra idé! Jag var bara tvungen att skriva av mig klådan som uppstår varje gång ämnet kommer upp. :)
 
Vi lät mina svärföräldrar sköta spacklandet. De åtog sig det frivilligt till min stora lycka. ;D
 
Kära vänner, hav förtröstan! Det FINNS redan särskilda skarvspacklar som fyller hela skarven i ett drag. Kolla in i färgaffären får ni se, skarvspackel heter den som sagt och är cå 20 cm bred. Den är görbra förresten. :D
 
Hammarn61 skrev:
Vad jag glad jag blev  :D .... tills jag upptäckte att det är ju dessa jag använder. Om man applicerar ett visst tryck med en felaktig skaftvinkel gröper dessa ut fogen lik f*******t. >:( Därför kom jag att tänka på en likadan men med lätt konkavt blad.
För proffs är det inte ett bekymmer då de spacklar ett antal 1000 meter fog på en ganska kort tid men för oss andra som förmodligen aldrig lär oss detta mellan gångerna vore det inte helt fel. Vilka proffs använder tex tråg vid rollning?  ;)
Det gäller att inte trycka för hårt, börja nerifrån på skarven och arbeta dig uppåt genom att dra spackeln in mot det tidigare spacklade avsnittet (om ni förstår vad jag menar...) Och svaret på frågan om färgtråg är: Ingen!
 
Spackla är lattjo. Slipa är trist...
Har precis bredspacklat två rum. I like it!
 
Mangelito skrev:
Spackla är lattjo. Slipa är trist...
Har precis bredspacklat två rum. I like it!
:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.