Har en plan på några nya spotlights på fasaden, eller rättare sagt på ett vindskydd som täcker bägge sidor av altanen.. dessa bör vara utanpåliggande och ha full ip-kapsling för utomhusbruk!

Vad som är problematiskt är att jag vill att ljuskäglan ska nå minst 2.5m ned mot altangolvet, gärna med lite spridning åt höger samt vänster också.. svårt att veta vad man ska leta efter har jag märkt!

Någon som har tips på något? Gärna som går att hitta hos bauhaus, jula, biltema etc?

Prisidé är väl omkring 100-200kr /spotlight (totalt behöver jag 6st som skall kopplas 3 + 3)
 
Något sånt här du tänker på fast billigare?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nja det måste vara sådana som fästs direkt i "tak" eller liknande, fast utanpåliggande!
 
Det finns samma modell från SG som fästs i tak, dock ligger de 2-3ggr mer din budget :/

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frågan är hur jag vet att de lyser minst 2.5m nedåt och tillräckligt åt sidorna?

tänkte bygga in dem i mitt vindskydd, ca 95mm tomrum mellan glest liggande brädor omlott..

det gör ju att folk inte ser in när man står rakt framför.. däremot får man in luft och sol..
 
Det avgör du kanske bättre med ljuskällan. Jag har 5W Led m. 45 grader spridningsvinkel.
Såhär ser dem ut på mitt hus

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ser riktigt bra ut.. fast jag behöver ju bara downlights :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.