H
sblixten skrev:
Finns tillbehör som fungerar utmärkt som durkslag etc till vasken.
Jag använder det ofta och tycker det fungerar utmärkt...bättre än durkslag.
Ja, det har jag testat, problemet var att tillbehöret blev kvar där och det blev inte fräscht efter ett tag. Det tar mycket mer plats i diskmaskin än ett durkslag. Så jag föredrar durkslaget. ;)Numer har vi 2 vaskar en stor och en mellanstor, i den mellanstora vasken kan man sätta durkslaget (har öron) rätt över hon. Öronen vilar på kanterna.
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Ni i lägenhet med kollektiv debitering av varmvattenförbrukning kan ta er en del friheter.

Vi andra som får betala själva för varje kiloWatt diskar inte under rinnande vatten :confused:
Gör vi visst! 😜 men man diskar ju inte allt under rinnande vv.. (Får väl medge att jag varit lite mindre snål sen jag skaffade vp.. Men nu..oroar jag mig mer för att vattnet ska ta slut ist haha)
:x
 
De här hissarna för KitchenAid var kan man köpa de?
 
Redigerat:
H
AndersMalmgren skrev:
Tack, Ballingslöv har också

[länk]

Den KitchenAid tjejen vill ha är dock ett monster 12 kilo och 400mm hög

Kollade på Blum (De som tillverkar typ 90% av alla beslag till kök) men de verkar inte ha ett system för detta konstigt nog
Då behövs en Servodrive också :D
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser dyrt ut :D

Den falkn länka till verkar ju bra, 15 kilo är nice. Men om jag fattar rätt så fungerar den bara med 340mm höga saker? Vi är sugna på dena assistent

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274405

Med dimensionerna från prisjakt representerade som en kub blir det en stor pjäs (dock är den ju såklart mindre i verkligheten)

kitchenaid.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kitchenaid2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan ni inte köpa en lägre assistent?
 
Kenwood har några assistenter som är lite lägre, den måste klara degbak och ballongvisp (sambon) och köttkvarn och korvstopping (jag)
 
Annars är ju alternativet att lyfta upp den själv :p
 
Lyfta upp är en grej, ned en annan, jag känner mig själv och min sambo, den skulle bli kvar uppe :)
 
Jag tror faktiskt att Kenwood är lite mer praktiska än den gamla klassiska hushållsassistenten från Ankarsrum. Kenwood har en bättre ballongvisp och jag tror även att degkroken är bättre.
Har för övrigt själv en Assistent i ett Ballingslövkök med assistentlyft.

Assistentlyften fyller ett helt bänkskåp. Tror att en Kenwood får plats på den.
 
Denna verkar nice, förutom utseendet (sambon är inte impad)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=205174

Bra mycket mindre också
kenwood.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.