Eh, ja, det var väl det som stod i länken jag nämnde...bland annat.
 
Du har så rätt fasting65 men i min iver att vara behjälplig var jag lite slarvig med att kolla detaljerna i den gamla tråden.

Länkar till objektiv information kan dock aldrig upprepas för många gånger..... ;)
 
Rätt kul pryl! ;D
 
Min blivande granne har en sån. Och eftersom han har vågat rekommendera svärfar sin till att också köpa en måste man nog vara nöjd ;D

Janne
 
Husagaren skrev:
Här finner du lite mer objektiv information och testresultat publicerat i Råd&Rön omkring "ispinnen" som är baserat på SP-test:

[länk]
Anledningen till att ispinnen blev en besvikelse i Råd och Rön är för att SP ej förstod hur den fungerade, de testade den precis som om den var en konventionell luft/vatten värmepump:

Ispinnens uppgift i testet var att värma ett rum, i detta rum fanns en fläkt som hela tiden blåste ut värmen, detta fungerar om man har en automatisk avfrostning.

Ispinnen läts aldrig under testet avfrosta naturligt. I verkligheten uppnås rätt temperatur och sedan stannar kompressorn och då avfrostas ispinnen.
Skulle det vara jätte kallt går elpatronen in och hjälper till, rätt temperatur uppnås och isklumpen värms upp från -25 till utomhustemperatur.

Avfostningen har för ispinnen aldrig varit ett problem i verkligheten, endast SP har hittills misslyckats med att förstå ispinnens avfrostning.

När man hade testat ispinnen med en framledning på 35 grader, ringde man upp min morfar (uppfinnaren av ispinnen) och sa att pengarna tagit slut, de ville att han skulle betala. Detta vägrade han och bad dem skicka tillbaka den.

Sedan i Råd och Röns artikel står det att ispinnen aldrig klarade att leverera mer än 35 grader!

Morfar ringde då upp Konsumentverket, men det gick inte att få tag i hon som varit ansvarig för testet, testet hade varit hennes sista innan hon gick i pension.

Jag har själv oxå nu efteråt tagit kontakt med Konsumentverket flera gånger, de har lovat att kolla upp det hela men aldrig hört av sig.
 
När man hade testat ispinnen med en framledning på 35 grader, ringde man upp min morfar (uppfinnaren av ispinnen) och sa att pengarna tagit slut, de ville att han skulle betala.
Vill du förklara detta? Skulle han betala för att de skulle fullfölja? Låter ju ytterst märkligt... ???
 
Givetvis är det märkligt, men något svar har jag inte fått från Konsumentverket.
Det enda de sa till min morfar var att pengarna tagit slut...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.