Vilket leder till nästa fråga - strategi för att få bästa pris hos en bilhandlare...? Dela med er av era bästa och värsta prutningar :)

Vad ska man se till att få med för prylar (förutom vinter- och sommarhjul)?
 
Anders_Nilsson skrev:
Skit i Xenon. H4 är billigt och fungerar.
Kan bjuda på en anekdot från idag. En av mina xenonlyktor har spruckit så att en infästning har lossnat. En verkstad kollade priset på en ny lykta. 13000:-.

Lyckligtvis bedömde en annan verkstad att lyktan gick att limma.

Sen blir det nya halvljuslampor för dryga tusenlappen styck.

Xenon är dyrt. Nästa gång blir det halogen.
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Pendeln svänger.... och jag hade dessutom glömt bort att jag vill ha en bil med fyrhjulsdrift. Snön påminde mig om det kan man säga :)

Nu lutar det åt en Passat Variant diesel med 4-hjulsdrift istället....
 
Pendeln har inte slutat svänga, eller vad man ska säga... :) bilköpet är inte avklarat än, men snart så...!

Vågar man köpa en etanolbil nu för tiden? Vi åker så pass lite (<1000 mil/år) så jag kollar på en Passat Variant bensin/etanol nu. Men är det hopplöst omodernt att köpa en sån bil nu (2014 års modell, 3000mil)....?
 
Nä det är ju bara att tanka bensin om du vill. Etanol finns fortfarande så jag ser inget problem.
 
Köp något som ger lite respekt bland grannar och ungar, tex

1971_Plymouth_Hemi_Cuda.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
Äsch, jag har redan slagit till så ditt tips kommer en vecka för sent :(

Det blev en sprit-Passat 2014 med drag. Känns fint som snus kan jag lova! Utvecklingen sedan 2002 är inte obefintlig, och att den fortfarande luktar lite nybil gör inget kan jag säga :)
 
Det finns "ny-bilsdoft" på sprayburk.......
 
7315870070347_12922.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.