Synd att man måste vidröra fronten, blir ju fettfläckar

edit: Det där är dock inte eldrivet, den använder kraften vid införandet för att dra ut den
 
Redigerat:
Kör du på en stor vask! Och så sätter du den lilla vasken till höger om hällen. Perfekt när man ska hälla ut potatisvattnet, eller liknande :)
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Synd att man måste vidröra fronten, blir ju fettfläckar

edit: Det där är dock inte eldrivet, den använder kraften vid införandet för att dra ut den
För några år sedan fanns en video med en ung, vacker kvinna i köket.
Hon använde mest höfterna för att öppna och stänga lådorna.
Inga fettfläckar där inte :)
Det var rena baletten!

Hittar inte den videon nu :(
 
Du har inte funderat något på att förflytta hällen till en centrerad position över de 2 stommarna till vänster om ugnsskåpet. ? Många av dagens hällar skall absolut kunna ligga där utan att man behöver göra större åverkan i stommen än att det stör funktionen på inredningen (Förutsatt att du inte räknar med en tunn kompaktlaminat eller liknande.) Detta skulle ju skapa iallafall 30cm mer bänkyta till vänster om hällen.
Det negativa med detta är ju iofs att du enbart får 25cm bänk mellan hällen och ugnsskåpet om det var 2st 60 skåp du har till vänster om ugnen.
 
Samt att den ändrar helt hur överskåpen sitter. Vi ska ha 40mm och hällen är 59 så 19mm ner i stommen får man såga
 
Missade helt att du hade överskåp där. 19mm skall ju iallafall inte behöva störa inredningen i stommarna om du har räknat med lådor i dessa. Men som sagt det blir ju gränsfall till tight mot högskåpet.
 
Nej det blir nog inte ett problem men man får tänka om med överskåpen. Tror vi kör på detta nu faktiskt, känns som mest optimalt utan att tulla på förvaring
 
Vad du än gör så slopa inte en liten utslagsvask. Jag ångrar bittert att jag gjorde så när jag bytte lägenhet i Stockholm. Där har jag bara en vask idag och det är alltid så att när man tappat upp diskvatten för det som inte ska i diskmaskinen så står det ett par glas eller något annat med vätska i som man glömt och inte kan hälla ut eftersom det är upptappat vatten i diskhon. Går ju att springa ut på toa och hälla ut men opraktiskt. Har därför i köket jag bygger i Skåne åter valt en stor och en liten vask.
 
H
AndersMalmgren skrev:
Ja man kanske ska skita i den lilla, man använder den ju en del dock idag, för att rinna av pasta, etc :D
Men att sätta den längst till vänster tror jag inte på, blir trångt att jobba då mot väggen
Då köper du ett durkslag i metall som har en liten fot, så sätter du den i den stora diskhon :)
Bra att ha durkslag när man sköljer grönsaker och skalar grönsaker och frukt, allt skal på en plats och lätt att tömma.
 
Redigerat:
oceanis skrev:
...ett par glas eller något annat med vätska i som man glömt...
Går ju att springa ut på toa och hälla ut men opraktiskt...
Nu kan jag inte hålla mig utan börjar helgtramsa fast det bara är fredag eftermiddag :surprised:

Från Gåsblandaren:
Vill du ha den här groggen också, eller skall jag slå den direkt i pottan :)
 
Kan inte minnas sist jag fyllde varken den stora eller lilla hon med vatten faktiskt. Brukar alltid ta lite diskmedel på borsten och sedan diska det som inte går in i diskmaskinen :)
 
oceanis skrev:
Vad du än gör så slopa inte en liten utslagsvask. Jag ångrar bittert att jag gjorde så när jag bytte lägenhet i Stockholm. Där har jag bara en vask idag och det är alltid så att när man tappat upp diskvatten för det som inte ska i diskmaskinen så står det ett par glas eller något annat med vätska i som man glömt och inte kan hälla ut eftersom det är upptappat vatten i diskhon. Går ju att springa ut på toa och hälla ut men opraktiskt. Har därför i köket jag bygger i Skåne åter valt en stor och en liten vask.
Vi är alla olika. Jag har inte haft min ho fylld med vatten någon gång de senaste 15 åren. :cool: Jag väljer också en ensam ho. Den högra är väl att förvara diskborsten i?
 
AndersMalmgren skrev:
Kan inte minnas sist jag fyllde varken den stora eller lilla hon med vatten faktiskt. Brukar alltid ta lite diskmedel på borsten och sedan diska det som inte går in i diskmaskinen :)
Ni i lägenhet med kollektiv debitering av varmvattenförbrukning kan ta er en del friheter.

Vi andra som får betala själva för varje kiloWatt diskar inte under rinnande vatten :confused:
 
HEM2121 skrev:
Då köper du ett durkslag i metall som har en liten fot, så sätter du den i den stora diskhon :)
Bra att ha durkslag när man sköljer grönsaker och skalar grönsaker och frukt, allt skal på en plats och lätt att tömma.
Finns tillbehör som fungerar utmärkt som durkslag etc till vasken.
Jag använder det ofta och tycker det fungerar utmärkt...bättre än durkslag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.