Klart du ska planlimma. En häll vill du ändå byta ut då garantin gått ut och att det skall vara ömöjligt att hitta en ny 70cm häll tror jag ej.
 
Avrundning etc måste ju stämma, men man får hoppas de kör med samma radie
 
Jag drog iväg ett offer på 583 euro (samma som billigaste på Dannes tyska sida) så får vi se om jag får napp. 49 euro frakt till sverige
 
AndersMalmgren skrev:
Försök nu inte ändra mig, jag är helt besluten på planlimmad, även hon kommer vara planlimmad :D

[länk]
Diskhon är nog bra att ha planlimmad. Enkel att hålla ren och så skyddas stenskivan. Underlimmat skulle jag inte vilja ha på en arbetsho pga risken att slå ut stenflisor i kanten.
 
Största risken med underlimmad är inte att slå ur flisor, det är mer all porslin som går sönder efter en touch med stenen...
men underlimmat är lättare att hålla rent, ingen skarv alls i övre planet ju. plus förmånen att kunna fräsa spår för avrinning på ena sidan om hon.
 
kallun skrev:
Klart du ska planlimma. En häll vill du ändå byta ut då garantin gått ut och att det skall vara ömöjligt att hitta en ny 70cm häll tror jag ej.
Enklare saker är ibland omöjligt. Om du tittar på de olika leverantörernas skisser ser du att de har olika mått med längd, bredd och radie. Att tex AEG kommer ha samma design om 6-7 år tror jag inte, men om man vill vara lite äventyrlig, varför inte prova och se hur det går?
 
arneri68 skrev:
Enklare saker är ibland omöjligt. Om du tittar på de olika leverantörernas skisser ser du att de har olika mått med längd, bredd och radie. Att tex AEG kommer ha samma design om 6-7 år tror jag inte, men om man vill vara lite äventyrlig, varför inte prova och se hur det går?
Jag tittade noga på detta och påstår inte att det är omdelbart enkelt men att slipa sidor och/eller hörn på en ny häll är inga problem. Således är min kalkyl att jag kommer kunna hitta en ny när jag vill med eller utan en smärre modifiering av den nya.
 
A
AndersMalmgren skrev:
Nu blev man ju sugen på att köpa från Tyskland då det är så mycket billigare (Skitland vi lever i).
Men ingen av de som danne länka till verkar skeppa till Sverige, jag antar att AEG lämnar garanti så att man kan tex köpa från

[länk]
Är det en auktoriserad återförsäljare (ej andrahand eller stöldgods) har AEG 1-års garanti på produkten.
Och ja induktion går sönder oftare än annat men har blivit bättre på senare år.
Reservdelar brukar finnas ett par år men tillgång beror på efterfrågan och om det är en skitleverantör eller inte.
 
Men köp 2 hällar direkt då och lägg en på lager, problemet löst :)

Åk till Tyskland och köp själv? Och passa på att köpa lite billig bärs också :p
 
I värsta fall får man väl köpa en större häll och fräsa upp hålet om den går sönder och det inte går att hitta någon som passar.
 
Jag ljög lite i förra inlägget, betalade först nu. Snubben skeppar normalt sätt inte till Sverige men han gick med på det för 49 EUR så jag gjorde en Total request men då försökte han få mig att betala direkt via paypal istället för via ebay (antagligen för att slippa betala arvodet till ebay). Det tog rätt många dagar av tjat från min sida innan jag fick min total så jag kunde betala. Känns inte helt seriöst så vi får hoppas allt blir bra, han har ju 100% nöjda kunder på ebay.

Bra att veta är att om ni råkar ut för liknande vägra betala, ebys buyer proection gäller inte om man betalar utanför ebay
 
AndersMalmgren skrev:
Försök nu inte ändra mig, jag är helt besluten på planlimmad, även hon kommer vara planlimmad :D

[länk]
Helt rätt att planlimma. Det blir enklare att hålla rent.
Hittar du inte en ny häll med samma mått om/när den går sönder så är det inte hela världen. Det är bara att välja en som är lite större.

Kom på att jag har nästan samma vask som du skall ha. Jag har den som heter fr60 och tycker den fungerar bra.
 
Redigerat:
Jo Intra verkar bra, sett dem live i exakt den skiva vi ska ha och det såg grymt läckert ut!

whitecloud_ref.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


White-Cloud-Full.png
 
Får man fråga vad det är för granit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.