Hej svejs
blir lite snurrig (mer än vanligt....:p) ser att jag dessutom stavat Hifi fel... suck.
Jag vill köpa Sonos system, men vet inte vad jag ska välja.

1. Jag vill ha Soundbaren till min TV
2. Jag vill kunna streama musik från min iPhone (samma rum som tvn står i)

Vill så småningom kunna bygga ut med fler högtalare, men det är de första grundfunktionerna jag är ute efter.
Så trådlöst som möjligt.
 
Enbart som notering, även om ljudet skickas trådlöst till högtalare så behöver du i normalfallet elanslutning.
Så det krävs fortfarande planering för kabeldragning.
 
Gula Villan2 skrev:
Hej svejs
blir lite snurrig (mer än vanligt....:p) ser att jag dessutom stavat Hifi fel... suck.
Jag som trodde det nu kommit något bättre än HiFi! :D
 
haha...
ja, så går det när man är smygblondin under den bruna hårfärgen. :wow:
vet att eldragning är ett måste, men det är inga större problem.
 
Är väl bara att köpa en Playbar då, du behöver en BRIDGE om du vill ha en sub till eller koppla in surround...

http://www.sonos.com/sv-se/sonos-shop/products/playbar?r=1

Har själv Connect Amp till takhögtalare i köket, Play 1 i matsalen och en Play 5 i TV-rummet (Har separat SONY Surround). Detta blandas med Apple Airplay på ovanvåningen då det fanns innan.
 
Kysan: så om jag köper en Playbar och En Bridge ? så får jag tv-ljud och kan streama musik från iphonen till playbaren? Eller ska jag köpa till en Play5 också? har öppenplanlösning mellan kök-vardagsrum med tvn
 
Man blir tyvärr beroende och vill ha fler hela tiden :)

Med Playbar behöver du bara koppla in ström och optisk från TV (och Wifi). Sedan kan du via Sonos App styra musiken med Spotify/radiokanaler/eget musikbibliotek etc. Bridge behövs för att kunna koppla in en Sub. Nya Bridge finns billigt på Tradera då många fick dom på köpet ett tag. Har du nära till Hifi-Klubben eller liknade som säljer så skulle jag nog provlyssna. Vet inte hur bra ljud det är i en Playbar. Finns väl en anledning att det säljs Sub till...
 
Behövs verkligen en Bridge för att koppla in Sub:en? Funkar inte den som övriga Sonos-enheter?
 
Jag tycker Hihi var ett ganska bra uttryck, för man får inget Hifi med Sonos och en mobiltelefon.
 
  • Gilla
Gula Villan2
  • Laddar…
-RB- skrev:
Behövs verkligen en Bridge för att koppla in Sub:en? Funkar inte den som övriga Sonos-enheter?
Bra fråga, är lite hur man läser det, alternativt verkar vara Ethernet, har som sagt ingen själv...

Enligt Sonos;

Vårt dedikerade nätverk krävs för att trådlöst ansluta PLAYBAR till SUB och bakre högtalare. Om PLAYBAR (eller annan Sonos-högtalare) finns i närheten av internetroutern, kan du ansluta den direkt till routern med en Ethernetkabel. Om du vill placera PLAYBAR eller högtalare i ett annat rum kan du ansluta en BRIDGE till routern för att expandera din hemmabioanläggning.
 
Jag tolkar den texten som att man inte behöver en Bridge utan Sub:en funkar som de andra enheterna. Dock behöver en av enheterna kontakt med internet. För att lösa det kan en bridge vara lösningen.
 
Hursom så är en bridge värt pengarn! Gav 180:- för min och då blir det dedikerat Sonosnätverk som inte belastar mitt ordinarie.
 
Antingen måste man ansluta sonos enheterna med ethernetkabel eller trådlöst via Bridge
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Tobbe87 skrev:
Antingen måste man ansluta sonos enheterna med ethernetkabel eller trådlöst via Bridge
De kan numera även köra WiFi. Men det möjligt att Bar/Sub inte kan det.
 
  • Gilla
Gula Villan2
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
De kan numera även köra WiFi. Men det möjligt att Bar/Sub inte kan det.
Måste tydligen vara deras eget SonosNet, är väl för att garantera hög kvalite/funktion på signal.
 
  • Gilla
Gula Villan2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.