Jag har en gård som jag håller på att totalrenovera. Jag gör i princip allt själv men skulle gärna då och då ta hjälp av någon som kunde jobba tillsammans med mig. Exempelvis riva ner en fasad, bära ut uppbilad betong ur en källare, köra skräp till tippen osv osv...

Detta skulle ju i princip vem som helst kunna göra.. Finns det inte något typ bemanningsföretag som förmedlar lite alltiallotjänster för en rimlig timpeng?? Det måste ju finnas en marknad för detta tycker jag...

Ser framför mig en hemsida där man knappar in vad och när man behöver hjälp med något å vips ringer någon som kan tänkas dyka upp :)
 
Japp. Men det innebär väll i så fall att jag måste anställa en person vilket är massa meck...

Sedan är det ju inte enbart gårdsrelaterade tjänster jag söker utan lite alltiallo :)
 
Hör med en mindre firma som gör rivningsarbeten!

Tillägg: vissa städfirmor kan också vara ganska flexibla med vilka typer av jobb de kan skicka ut "gubbar" till.
 
Sätt upp en lapp på lokala mataffären.
 
Här i Dalarna har vi nåt som heter Farmartjänst. Det är bönder eller rättare sagt före detta bönder som tar diverse jobb. Dom behöver man inte anställa. Borde finnas nåt sånt även i ditt län.
 
Kolla med Farmartjänst. Dom brukar kunna fixa med det mest till ett rimligt pris.
 
Mikael_L
Fråga första bästa tiggare om h*n förstår svenska eller engelska (+ de språk du själv behärskar), sen bjuder du 60 spänn timmen för okvalificerad hjälp.

Om det funkar bra, skriv ett rekommendationsbrev, så kan personen så småningom kanske bli egenföretagare.
 
----
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Fråga första bästa tiggare om h*n förstår svenska eller engelska (+ de språk du själv behärskar), sen bjuder du 60 spänn timmen för okvalificerad hjälp.

Om det funkar bra, skriv ett rekommendationsbrev, så kan personen så småningom kanske bli egenföretagare.
Jag såg för inte så länge sedan en tiggare som satt med en skylt "Jag skulle hellre jobba än göra det här".

Nu var det iofs en rätt ung kvinna, så det kanske inte var rätt person att lassa betong. (Eller så var hon det, vad vet jag?)
 
Mikael_L
Jag har också läst liknande på en del skyltar dom har.

Jag skulle inte vara helt främmande för att anlita en tiggare för något okvalificerat jobb, för en låg lön som kanske överträffar det de samlar in en vanlig dag.
Lite olika problem finns det dock. Troligen är det skattebrott, känns ju lite sådär att bli brottsling för att man vill hjälpa en person som har det uselt och samtidigt vinna lite själv på det.
 
Fråga grannbondens ungar.
 
Vi brukar hyra in farmartjänst till diverse slitarbeten runt om i landet och dom är alltid överdjävliga på att arbeta, samt billiga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.