Valde att köra på "färdig-gräs" kan varmt rekommendera detta då man får en kvalitets matta på 4v.
Vi la ut 400kvm på en dag. Istället för att spendera ett par sommrar på att få gräsmattan fin kan man dricka bärs och må gott då prisskillnaden ej är så stor från att så eget gräs eftersom det går mycket mer matjord vilket är dyrt som fa.. samt frön vilket också är rätt dyrt.

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par somrar för att få en fin matta är enligt min erfarenhet en överdrift. I stugan räckte 1 sommar ifred sen var den tät och fin, med matjord som en bonde i trakten sponsrade med och gräsfrön från Coop som slängdes ut för hand.
Nåja det är en annan historia, din matta var riktigt fin och ser tokmysig ut att gå barfota i! Måste gillas av småttingen om det nu är din knodd som syntes i bild. :)
Vad låg kvm-priset på?
 
Ja tog i lite behöver inte ta så länge men visst ha man hört skräck exempel med folk som fått problem att få fart på mattan dom sått själv, massa fläkar och ogräs hela sommarn. Lånade grannen och hans knott för att assistera och lägga ut gräset :) betalade 38kr-kvm inkl transport
 
Vart köpte du gräset från, KE Schakt?
 
Nu fick du mig att överväga att köpa gräsmatta på rulle också! Har en del som ska anläggas i vår
 
Bara jag som det ringer en klocka i huvudet att man ska så potatis i trädgården det första året och sen anlägga gräsmattan så växer det utav bara fan sedan?

Jag hade nog aldrig betalat dessa pengar för att få en fin gräsmatta den första sommaren. Visst snyggt som fan och jag vet ju många som inte har fått fart på sina gräsmattor på flera år när de har sått. Men Det handlar nog mycket om hur man vattnar och inte gödslar sönder den direkt när den kommer upp.

Snyggt är det ju med en fin och mjuk gräsmattaförvisso xD
 
Bästa tiden för att lägga gräs måste väl ändå vara på hösten, om man sår själv. Slipper man vattna lika noga som på en varm vår
 
Jag tog in pris på rullgräs. skulle kosta 21000:- Om jag beställde storrulle så rullade gräsmatteföretaget ut mattan med maskin och då skulle det kosta 24000:- Helt klart värt det i min mening...
 
Thiger skrev:
Jag tog in pris på rullgräs. skulle kosta 21000:- Om jag beställde storrulle så rullade gräsmatteföretaget ut mattan med maskin och då skulle det kosta 24000:- Helt klart värt det i min mening...
Hur stor yta var det på?
 
holmberg87 skrev:
Hur stor yta var det på?
Hej. Tror jag tog på 480m2. Ska kolla när jag kommer hem..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.