A
Jag ska nu koppla in mitt larm på telejacket i gen. Efter lite ombyggnad. klantigt nog så glömde jag hur kablarna satt!(y) någon som kan hjälpa mig? :) IMG_3386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_3389.png
Tacksam för svar! :)
 
Redigerat av moderator:
A
Någon som vet? Telefonkabeln är ansluten mot motsvarande färger i telefonjacket. (y)
 
Redigerat av moderator:
A
Demmpa skrev:
Vit & blå är det normala inkommande på och turkos & lila är utgående.
Punkt 6 sid 4
[länk][1]%20%281%29.1%20Installation%20Manual.pdf
Vart ska kablarna in då? Är ganska kass på just det här med Telekopplingar:x:surprised:
 
Redigerat av moderator:
A
:screwy:Länken fungerar inte.
 
A
Någon som kan förklara. :)
 
Under förutsättning att det är korrekt kopplat i jacket, dvs inkommande vit + blå är skarvad till vit och blå mot larmet, och grön / lila från larmet går vidare till efterföljande telefonjack, så ska du koppla enligt följande:

Vit - RNG (A)
Blå - TIP (B)
Grön - R1 (C)
Lila - T1 (D)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
i Jacket är det kopplat mot samma färger dvs:
Vit-vit
blå-blå
lila-lila
grön-grön.
 
A
hur ska jag koppla i jacket. Har bara ett telefonjack inkopplat. därifrån går en separat kabel till larmet. Är detta rätt? :)
 
A
Våra 2 telefonjack
Är splittade ute i teleskåpet. Så det kommer en kabel till vårt telejack som slutar i jacket (första jacket) Exakt hur ska den nya vidaregående kabeln till larmet kopplas då?
 
Är jacken parallellkopplade eller seriekopplade ute i teleskåpet? Vilket jack är förstahalvlek? Eller har ni två teleabonnemang så att bägge jacken är förstajack?
Lägg upp bilder på: jack1, jack2 & koppling tekeskåpet, så kan vi hjälpa dig lättare.

Om du ska koppla in larmet via telepjugg i jacket så ska blå-vit vara på nedre skruvarna och lila-turkos på dom övre.
Ska larmet kopplas in efter jacket så ska vit-blå till larmet kopplas in på dom övre skruvarna i jacket.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Vi har bara ett jack inkopplat. Och det är det ända som används. kommer ett kort snart(y)
 
Redigerat av moderator:
A
Såhär är det inkopplat. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.