Vi ska ta bort sprucken och halkig klinker runt vår pool (4x8 meter) men har i dagsläget tre material runt den. Förutom klinker på merparten av ytan finns det ett upphöjt trädäck av cumaro samt nedsänkt (samma nivå som klinkern) trall i impregnerad furu. Under trädäcken finns ingen gjuten platta. Vi står i valet att byta all klinker där det ligger klinker idag (fast mot en snygg, frost- och halksäkrer sådan) alternativt bila bort plattan, behålla klinkern i uterummet och lägga rillad brunimpregnerad trall runt hela poolen. Då blir det enhetligt, men klinker kanske känns mer exklusivt och gediget. Hur hade ni gjort?
Har ritat ett ful skiss på hur det ser ut.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Trä alla dagar i veckan, skönare för badande fötter och minst lika snyggt. Gör dessutom mindre ont att ramla på när någon halkar omkull på blöta golv.
 
Perk skrev:
Trä alla dagar i veckan, skönare för badande fötter och minst lika snyggt. Gör dessutom mindre ont att ramla på när någon halkar omkull på blöta golv.
Trä ingen dag i veckan säger jag! Jag kan tycka att det är snyggt med olika höjder och material ( inte för mycket, måste bestämmas från fall till fall) men enligt mig ser ett trädäck billigt och sniket ut jag anser att klinker ser exklusivt ut och jävligt snyggt! Sedan har vi aspekten att trä är snyggt nylagt sedan ska det underhållas ofta. Men blir ändå stickigt och halt!
 
Men om det underhålla och oljas varje år håller det väl också bra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.