Är intresserad av att platsbygga garderob i hallen. Dock så finns ett vattenburet element precis där jag vill ha garderoben. Är det ett problem?
 
Åsa Lund
Nej, skruva ner termostaten bara och var försiktig så du inte skadar rören
 
Tänker du flytta elementet? Eller har du löst uppvärmning på annat sätt?
 
AndersS skrev:
Tänker du flytta elementet? Eller har du löst uppvärmning på annat sätt?
Jag har inga planer på att flytta på elementet.

Finns det inga garderober som man kan ställa framför ett element? Jag tänker att de är öppna nedtill kanske?
 
mattiasp skrev:
Du kan byta ut elementet mot en Myson kick space heater, men det förutsätter att du har el på platsen, eftersom fläkten behöver ström.
[länk]

Du hittar dem billigast i UK.
Finns inget strömuttag på samma plats. Men antar att det går att ordna. Vad tror du om man lägger golvvärme i hallen, kommer det kompensera för värmeförlusten från ett vattenburet element?
 
Vad har du tänkt ha i garderoben?
Hur har du tänkt fördela dom olika sakerna i garderoben?
 
Demmpa skrev:
Vad har du tänkt ha i garderoben?
Hur har du tänkt fördela dom olika sakerna i garderoben?
Så långt har vi inte kommit. Allt jag vet just nu är att hatthylla+skohylla ska bytas ut mot garderob.
 
Kommer det vara fuktiga/blöta skor mm inne i garderoben? I så fall måste det vara ordentlig luftcirkulation för att det inte ska riskera bli mögel.

Om du platsbygger med löst material så kan du göra precis som du själv vill. Farsan byggde en skjutdörrsgarderob med vanligt byggmaterial i slutet av 80-talet. Jag byggde en skjutdörrsgarderob med vanligt byggmaterial i mitten av 00-talet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.