Krille4 skrev:
Låt oss säga att det blir dubbelt mot vad TS räknas på d v s 2 mkr. Det innebär ändå "bara" 10 000 kr/kvm vilket är rätt långt från 20 000 - 30 000 kr/kvm.

/Krille
Jag svarade bara utefter vad jag trodde det skulle kosta att göra en riktig renovering men har jag fel så ber jag naturligtvis om ursäkt.
Vi har väl helt enkelt olika erfarenheter.
 
Enk Projektet skrev:
Jag svarade bara utefter vad jag trodde det skulle kosta att göra en riktig renovering men har jag fel så ber jag naturligtvis om ursäkt.
Vi har väl helt enkelt olika erfarenheter.
Du behöver ju inte be om ursäkt på något sätt ;) Skulle bara vara intressant att veta vad som du anser var fel i TS buget och hur du räknat fram 20 000 - 30 000 kr/kvm?

Har själv totalrenoverat ett hus med hög kvalitet och det gick på ca 5 000 kr/kvm med ganska mycket eget arbete. Badrum, vvs och el anlitade jag dock alltid till. Då ingick även en totalrenovering av ett garage för 80 000 kr som jag inte räknar med i ytan. Jag kan inte se hur jag hade kunnat hamna över 10 000 kr/kvm även om jag inte lyft ett finger själv.

/Krille
 
Vet inte vad du räknat in men jag kan tänka mig att du vill måla fönstren byta dörrar och lister tryck knappar och vägguttag med när du ändå är igång. det plockar på
 
Byggis1976 skrev:
Nej, helt tvärtom. Om man orkar renovera lönar det sig enormt oftast.

det handlar om:
LÄGE, Läge, läge...

Nya områden ligger ofta sämre till mot tbana. Det påverkar priserna på miljonnivå här...
De som renoverar äldre objekt med bättre pendlingslägen får 1-2 miljoner mer för ett topprnoverat hus än vad ett mostvarande nytt kostar i ett typiskt nybyggt område. pga att nybyggen ligger sämre till .... oftast.
Jag har varit av den uppfattningen också.

Men efter huset i tråden vetetusan, acceptpris på 5750' och sålt för 7550'.

Inte många hus i området som gått högre:

https://www.booli.se/slutpriser/skarpang/2418/?sort=soldPrice&direction=desc
 
Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare!!! Köper vad som helst för hur mycket som helst.....����
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.