prezet skrev:
så detta projekt får vänta en vecka.)
:eek: , nu har det gått en vecka :D, och materialet ligger och väntar på släpvagnen.
Det blev tryckta reglar ( plåtregel-offerten jag fick blev löjligt dyr ).

Återkommer kanske senare med bilder... om skivorna kommer upp överhuvudtaget... någongång :rolleyes: .
 
Kan ta bilder i morgon när det är ljust.
 
Gammal tråd men chansar på att någon kan hjälpa mig angående fogen mellan skivorna.

Har klätt in en stödmur med sockelskivor efter att muraren verkar ha trott att det var bladguld jag ville att han skulle putsa med.

Är det någon som vet vilken fog man ska ha? Säljer Steni färgmatchad fog eller får man chansa på att en standardgrå matchar hyggligt?

Säljaren på K-Rauta som hjälpte mig med skivorna såg ut som en fågelholk i ansiktet när jag frågade om fogen...
 
Såhär fyra år senare börjar det bli dags att få bort algpåväxten på skivorna. Någon som vet om dom tål en omgång med högtryckstvätten eller har ni några andra tips?

Har en gräsmatta precis under muren så jag undviker helst kemikalier....
 
C
Algväxt 4 år? Lite fort,eller?

Alltnog jag kör högtrycken på mina MÅLADE skivor, ( ingen förbehandling på skivorna när de målades för 8 år sedan....) Ingen färg försvann o inget material från skivorna....
 
Redigerat:
carra skrev:
Algväxt 4 år? Lite fort,eller?

Alltnog jag kör högtrycken på mina MÅLADE skivor, ( ingen förbehandling på skivorna när de målades för 8 år sedan....) Ingen färg försvann o inget material från skivorna....
Konstant skugga i norrläge, det kommer alger svinfort.

Tack för svaret, då går jag på med högtrycken sedan får det bli någon form av impregning för att hålla skiten borta.
 
saxar tråden :)

Kan man montera dessa direkt på en putsad fasad ? ont om utrymme att få in reglarna bakom då tegelfasaden ovan bara bygger ut 1,5 cm.
 
  • Gilla
Woodi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.