AEG stödjer ju uttryckligen planlimmad

AEG-HK-764403-I-B_1_zoom.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fett med nerfräst ju. Själv har jag en Siemens plano.
 
A
Med vilket lim?
 
Det finns väl ingen anledning att limma. Det är ju bara att lägga hällen på plats precis som med en vanlig.
 
Monteringssättet kallas planlimning men jag tror inte man limmar, dock får stenfirman sköta allt det där och lämna garanti på jobbet.
 
osociala jävel skrev:
Fett med nerfräst ju. Själv har jag en Siemens plano.
Gillar siemens men de har ingen 700 som går att planlimma
 
AndersMalmgren skrev:
Om den går sönder att man får den lagad eller utbytt, ett kök har ändå begränsad livslängd
Fast visst räknar du med att köket skall hålla längre än det fåtal år garantin gäller på hällen?
 
Man får hoppas de har reservdelar även efter garantin gått ut. Nu har jag alltid haft gas (Kommer sakna det) så kan inget om induktion, är det vanligt att de går sönder?
 
Kan inte svara på om det är vanligt att de går sönder. Man får ju hoppas att de håller med reservdelar ett tag. Jag vet dock tillverkare av konsumentprylar som inte håller reservdelslager alls. Går grejen sönder under garantitiden, får man en ny istället. Efter det är man rökt. Vi fick uppleva det med vår barnvagn som bara var att köra till tippen när den gick sönder strax efter garantitiden. Och då var det ändå en av de större svenska tillverkarna. Jag vet inte om vitvaruproducenterna har gått så långt än, men det ligger nog inte långt borta.
 
Då får man väl lägga 15 papp på ny stenskiva om man inte kan hitta samma modell igen. Inte värre än så
 
Läste på nätet för några månader sedan att induktionshällar oftare går sönder än de äldre glaskeramikhällarna.

15' för en ny stenskiva låter billigt. Bara att fixa förstärkningar och göra nedsänkningen brukar kosta några tusen. Dessutom kan kakel och annat skadas vid skivbytet, så det kanske är lika bra att byta hela köket då. Men om ni inte använder köket så ofta kanske hällen håller kökets livslängd ut.
 
Planlimmat är ju asvanligt så känns ju som det måste gå att lösa, vi kommer ju kanske inte bo där mer än 8 år
 
Det kan ju ske att man tappar ngt på hällen så den spricker, eller att reparation efter garantitid är så pass dyr att det är bättre att köpa ny. Jag valde ovanpåliggande för att inte riskera stå där med fel hål sen.
Busenkelt att städa, hamnar det i kanten så kan jag stoppa in handen i lådan och lyfta hällen och torka av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.