Det blir ju löjligt lite förvaring utan överskåpen.
 
falkn skrev:
Det blir ju löjligt lite förvaring utan överskåpen.
Jo om det inte finns möjlighet till förvaring någon annanstans (t.ex. i köksön ,i utrymmet mitt emot köksön eller i närheten av matplatsen) så är det nog ingen bra lösning.
 
Det hade ju definitivt blivit snyggare utan överskåp på väggen över hällen, sen får man ju ofta kompromissa mellan estetik och funktion.
 
Nej äverskåpen behövs för förvaring :D Ska jag centrera den över två skåp måste jag såga sönder sargen på den, samt att då tappar man utrymme i två skåp istället för ett, känns inte helt optimalt. Vi har ungefär samma lösning idag fast med 380 och 155 hoar och funkar bra dock har vi 800mm mellan hoarna och hällen istället för 600. Det är ju nästan bara plåtar man använder hon till, resten går i maskinen

?pic_id=235873.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testa att rita in högskåpen/kyl/frys eller vad det nu ska vara , där diskhon står nu om plats finns, då får du arbetsytorna mittemot varandra och inte en "trång" yta att jobba på som det ser ut på ritningarna?!
 
Ni ska se min sambos inköpslista nu när hon får mer skåp, en assistent med alla tillbehör inkl köttkvarn och korvstoppare, glassmaskin med kompressor istället för den lilla vi har idag med kylklamp. Sedan ska alla befintliga maskiner in också som pastamaskinen etc. Tror överskåpen är där för att stanna :p
 
AndersMalmgren skrev:
Ni ska se min sambos inköpslista nu när hon får mer skåp, en assistent med alla tillbehör inkl köttkvarn och korvstoppare, glassmaskin med kompressor istället för den lilla vi har idag med kylklamp. Sedan ska alla befintliga maskiner in också som pastamaskinen etc. Tror överskåpen är där för att stanna :p
Välj bort så många skåp och lådor som möjligt, finns det inte plats så köps det mindre skit att fylla dom med. ;)
 
Massor med underskåp utan överskåp får bli när man skaffar villa, vilket aldrig kommer hända för jag vägrar lämna city :p
 
AndersMalmgren skrev:
Ni ska se min sambos inköpslista nu när hon får mer skåp, en assistent med alla tillbehör inkl köttkvarn och korvstoppare, glassmaskin med kompressor istället för den lilla vi har idag med kylklamp. Sedan ska alla befintliga maskiner in också som pastamaskinen etc. Tror överskåpen är där för att stanna :p
Jo, det är ju såklart en kompromiss.
Lagar ni mycket mat så se till att den stora arbetsytan inte är mot en vägg. Annars blir det tråkigt att stå där.
 
Fondygryta som används max varannat år, raclettejärn, fyra olika typer av såtös, listan kan göras lång :) det ironiska är att vi nästan alltid äter ute eller take away
 
AndersMalmgren skrev:
...det ironiska är att vi nästan alltid äter ute eller take away
Varför lägga så mycket tid och pengar på köket öht då?
 
Det undrar jag också :D Nej men man måste väl ha ett vettigt kök i en totalrenoverad lgh?
 
Hur hade ni tänkt göra med diskmaskin?
 
Vi hade velat ha den i skåpet längst till vänster men tyvärr får den inte plats där pga avlopp och tappvatten (Vi kommer göra hål i skåpet för detta)
Visa bilaga 130616

Så den kommer vara i skåpet till vänster om allt höger om hällen. Inte optimalt men, men
 
Ni har inte funderat på att flytta vasken till vänster och köra diskmaskin i det nuvarande vaskskåpet? Då får ni en större arbetsyta också. Vet dock ej hur det blir designmässigt med vasken så långt till vänster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.