Tänkte skaffa duschväggar till badrummet och undrar om det är något skillnad mellen frostad samt vanligt glas?
Hur är dessa att rengöra osv. Hur hållbara är dom? Är det något jag borde tänka på när jag skaffar duschväggar?

Första gången jag skaffar sånt och vänder mig därför till er :)
 
phattrance skrev:
Tänkte skaffa duschväggar till badrummet och undrar om det är något skillnad mellen frostad samt vanligt glas?
Hur är dessa att rengöra osv. Hur hållbara är dom? Är det något jag borde tänka på när jag skaffar duschväggar?

Första gången jag skaffar sånt och vänder mig därför till er :)
Frostat tycker jag är bättre om man inte vill putsa duschväggarna efter varje dusch.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Frostade väggar ger också insynsskydd från resten av badrummet.... Kan spara mycket tid på morgonen om man är flera som ska göra sig i ordning samtidigt.

/Krille
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
ok då blir det frostat glas.

Hur är det med kvaliteten då? är det skillnad mellan 3000kr duschväggar och 6000kr duschväggar?
 
Minimal skillnad , välj en trygg (känd) tillverkare/leverantör så säkerställer du att reservdelar finns att tillgå under lång tid!

Med vänlig hälsning, fremax
 
Duschväggar ska fästas i badrumsväggen. Kolla att höjdjustering och vinkeljustering funkar. Alla gummilistor bör vara ersättningsbara för de blir fula efter några korta år.
Insyns-skydd? Den nya trenden på några hotell är att duschen ska vara insynsbar från sängen så att gubben kan spåna när tanten/äslkarinnan duschar. Jag tycker INTE att det är något att ha.
 
O
Insynsskydd i duschen? äääh så pryd kan man väl inte vara :p
 
  • Gilla
Anaii och 1 till
  • Laddar…
Vad tycker ni om invitrea duschväggar? Hur är kvaliteten på deras produkter?
Är sugen på denna och undrar om det är värt 6000kr?
ScreenShot00296.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
phattrance skrev:
Vad tycker ni om invitrea duschväggar? Hur är kvaliteten på deras produkter?
Är sugen på denna och undrar om det är värt 6000kr?
[bild]
Säljer själv Invitrea så är väl lite partisk ;) mitt tips är : deala lite på priset, det går alltid!
Prata med glasmästeriet du tänker köpa från. Annars är det bra produkter. Nättare och snyggare profiler än andra dörrar enligt mig.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Tja, glas som glas.
Och några gummilister finns där nog inte, det brukar allt vara plast.

Jag har en fem år gammal från Skånska byggvaror, ungefär som denna
http://www.skanskabyggvaror.se/badrum/dusch/marin-28205

Fast jag tror min kostade ca 1.600 kr då år 2010.

Mitt tips är att ta en med böjda dörrar. De är bättre på att fällas undan utan att blandare mm tar emot.

PS Här har du en för 1699 kr :)
435032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.jula.se/catalog/bygg-och...drumsinredning/duschhornor/duschhorna-435032/

PS2
Glömde skriva det: Mina fem år gamla duschdörrar funkar utmärkt och ser ut "som nya" :)
 
Redigerat:
Om ni fick välja mellan invitrea eller IFÖ duschväggar, vilken hade ni valt då?
 
Odjuret skrev:
Insynsskydd i duschen? äääh så pryd kan man väl inte vara :p
Precis, tycker det kan vara rätt trevligt att titta på en duschande sambo medans man borstar tänderna :p
 
Vad tycker ni om IFÖ:s duschhörnor då? kostar ca 4400kr per vägg (behöver 2st till hörnan) vilket är lite dyrt enligt mig, men vill få bra grejer nu när jag ändå byter.

Har även fått tips om Svedbergs duschhörnor.

Vilka kör med bästa kvalitet?
 
Redigerat:
T
phattrance skrev:
Vad tycker ni om IFÖ:s duschhörnor då? kostar ca 4400kr per vägg (behöver 2st till hörnan) vilket är lite dyrt enligt mig, men vill få bra grejer nu när jag ändå byter.

Har även fått tips om Svedbergs duschhörnor.

Vilka kör med bästa kvalitet?
Personligen tycker jag att INR har bäst kvalitet och dom är löjligt lätta att sätta upp.

http://www.hemgallerian.se/duschvaggar-inr/1326-inr-linc-niagara.html?referer=prisjakt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.