Någon som vet hur hennes bygge går? Hon var ju aktiv ett bra tag med sedan i april har inget hänt på hennes hemsida...
 
Ja man har ju allt sin fundering hur gick det med bygget? Ar det nagon som har varit dar och kollat i hur det gick for dom ma tro. Jag tror vi far starta en foljetang pa det har eller sanda ut en spanare fran forumet som kan rapportera till oss, jag ar nyfiken. ;)
 
Ryktet säger att de snart flyttar in, eller precis har flyttat in. :)
 
Min sambo var förbi för ett tag sen, å då såg det så gott som färdigt ut, åtminstone utvändigt. En skaplig kåk är det helt klart /storfluktare lajbansson
 
Vi skulle ha flyttat in men det blev inte så :-/
Precis den söndag för två veckor sedan upptäckte vi att det komm vatten ner till köket från övervåningen.
Efter att undersöka (vad vi misstänkte rean) hittade vi en läcka i golvvärmeslingorna i kläddkammaren.

Vi fick riva upp hela golvet i kläddkammaren och en del av vårt sovrum, parkett och undergolv, ta bort isoleringen och sätta in värmefläktar och avfuktare, torkade av och nu verkar efter två veckor att det börjar att bli torr.

Som vi hade hittat en annan skada i golvvärmerören tidigare, efter reparartion begärde vi en provtryckning av hela golvet. Efter 15 minuter provtryckning tyckte killen att golvet var tätt. Det visade sig att efter 3 veckor att det inte var.
Så nu måste vi vänta tills vi har gjort iordning, lägga in nya värmegolv och lägga på allt igen :-/

Det var inte så kul kan jag berätta.
Ni får ha lite tålamod. Det är jätte mycket vi har att göra för att kunna flytta in.
Denna vecka ska plattsättaren lägga klinkers i vardagsrum och matsal.

Vi väntar fortfarande på några hyllor till köket men den är klar för övrigt.
Gasspisen blev klar installerad i fredags. Det blev familje party när vi invigde spisen ;D
 
Glömde säga till Marlene, sorry jag inte hörde av mig men det blev så mycket strull nu på slutet med huset att jag inte fick tid.
Hela huset är fullt med möbler och byggmaterial. Ingen dator och inte mycket plats att röra sig på :-/
 
Åh, så tråkigt att ni har fått en massa trassel. Hoppas att allt ordnar till sig!
 
Åhhh va jobbigt!
Men vad var felet på slingorna? Det var ju Pereus golvvärmesystem, är det dålig kvalitet eller är det en miss vid inläggningen?

Hoppas det ordnar sig så lätt och snabbt som möjligt.
 
Åh nej - stackare !!!
Huu vad jag lider med er.... Vilket extraarbete! :-/
Hoppas verkligen att det går på någon garanti.... men ändå!

Vi har varit helt nojigt rädda för råka skruva i någon golvvärmeslinga.. Vet inte vad jag skulle ta mig till i fall vi skulle vara tvugna att bryta upp golven och börja om..... :-[

Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt till slut... Kämpa på!
 
Det var ingen fel på Nereus golvärmekvalitet.
Det var helt enkelt att någon när man satt i gipsremsorna skar slingorna med en kniv >:(
Sedan spacklades all golv och laddes på parkett och ingen märkte någonting tills vi började att använda systemet :-/
Försäkringen tar skadorna och materialet. Nereus lägger i nya slingor.
Det värsta av alltihop är tiden som det tar :-/
 
marge skrev:
Vi har varit helt nojigt rädda för råka skruva i någon golvvärmeslinga
Det där är ruskigt lätt hänt.

/Been there, done that. :)
 
Det där är ruskigt lätt hänt
mmm..... det är väl just det det är!
Än har vi nog (får vi hoppas) lyckats låta bli att göra det.... I morr'n ska toastolarna skruvas fast... *iiiik*... Trots att vi lämnat lite utrymme runt dem så blir man ju lite osäker, så det blir inga lååånga skruvar! ;)
 
Nu är man lite mera försiktigt när man gör saker i huset ;D
 
:)
Kul att få "höra av Dig" igen, fast roligare saker önskade vi förstås skulle komma!

Vi håller tummarna för att allt är i sin ordning och att ni får fortsätta att göra i ordning enligt planerna....
för... seeeennnn....

kommer vi alla och tittar på huset!

Bli inte rädd, vi är bara några 100-tal nyfikna, vi kommer inte oanmälda, såna är vi inte, vi mailar och frågar och tar med kaffebröd och tar av oss skorna i hallen.. och..

Så Du behöver inte ha Gevalia hemma ;D

Vi hörs hälsar

Helena...
 
Vi tar med oss smör också ;D.
Hoppas du har sängplats också ... en del av oss är ju långväga ... ;D ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.