Ok. Vad är det som talar för kompressor, tycker du?
 
Haa ha...jag vet inte riktigt...magkänsla och att en bra kompressor är kanske alltid bra att ha.

Sedan vet jag att just den sprutan är en topprankad spruta. Hur tex fujis sprutor på deras 3-4 stegs turbiner är vet jag inte men att dom skulle vara allt annat än bra har jag svårt att tro. Och egentligen så är det en fyrstegs turbin som är ett måste verkar det som och dom är inte billiga. Sedan är utbudet på begagnade turbinsprutor inte stor. För man vill nog ha minst två st.

Och sist men inte minst så finns möjligheten (i framtiden) att köpa en metacap


Men jag är inte helt övertygad än.
 
Varför är en 4-stegs turbin ett måste? Var är skillnaden mot 3-stegs?
Varför vill man ha minst 2 st? Räcker det med en kompressorspruta, eller är det två som gäller där med?
 
Jag läste någon stans att om man vill kunna spruta alla färger så var det en fyrstegs som gällde det var något med vattenbaserade färger har jag för mig... men vad vet jag.

Och flera sprutor är nog inte dumt tex en bara för klarlack och en för grund och färg.

 
Har du ingen rejäl kompressor idag så hade jag definitiv valt kompressorvarianten, bra till mkt ju och mkt större begagnat-utbud
 
Så då står det en 5'5 hk, 495 l/ min borde räcka till det mesta. 2000 kr tycker jag var ett bra pris
1425393886645.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.