Jag fick tag i ett stort höj- och sänkbart bord med motorpelare för ett tag sedan som har stått och samlat damm.

Nu ska jag inreda ett kontor och tänkte använda mig av bordet. Problemet är att jag skulle vilja ha en större bordsskiva för att ha mer utrymme.

Skulle behöva tips på material och tekniker att bygga en bordskiva som är 310x90 cm stor. Först tänkte jag använda mig av plyfa men hittar bara skivmaterial i 240 längd. Det ska vara ett arbetsbord så det behöver ju inte vara jättesnyggt men inte "garagestandard".

0018698_motorbord-mekan.jpeg
 
MDF finns i 3050x1220 format.
 
Det låter ju bra, vet du vem som kan ha det? Ringde och kollade min lokala brädgård och där fanns det inte i den storleken.
 
Jag vet att åtminstone Fredricssons säljer det. Det är nog inget som en bygghandel har i sitt standardsortiment men dom borde kunna ta hem det från sin leverantör.
 
Björkplywood finns även det i stora storlekar. Går att beställa till en bygghandel. Kostar dock mer än mdf.
 
Köksbänkskivor kanske kan vara ett alternativ. Jag sitter just nu vid ett väggfast "skrivbord" gjort av en köksbänkskiva från Hornbach, jag tror den var 3500x90 från fabrik. Dessa kan naturligtvis levereras färdigsågade också i önskat mått. Tänk bara på att dessa skivor kan vara tunga som attan så kolla att bordet klarar skivan + annat som du skall ha där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.