Vi ska påbörja bygga vår övervåning till 2 plans hus (nybyggt). Plan 1 är färdigbesiktad. Vi har skickat anbudsförfrågan bl.a till VVS om att de ska hjälpa oss att dra upp rör som ska ligga i väggen förberedda för detta på något sätt från badrummet på plan 1 till plan 2 samt hjälp med övrig vvs för badrummet till övervåningen.

VVS Lundstedts rör vill inte dra upp rör efter tidigare vvs pga juridiska problem och praktiska skäl. De skriver i mailet att de inte vill fortsätta efter någon annans arbete och därför inte heller vill lämna någon offert.. Har skickat ett mail och frågat dem vad de menar ? Har fortfarande inte fått svar.

Vad tror ni att de menar?
 
De har en ansvarstid på 10 år med sitt arbete, de är nog oroliga att något händer med tidigare vvs installation som spiller över på sin egen.
 
LäsLus skrev:
De har en ansvarstid på 10 år med sitt arbete, de är nog oroliga att något händer med tidigare vvs installation som spiller över på sin egen.
Men allt är ju besiktat på badrummet på nedervåningen och klart, de blir ju inte deras ansvar om de händer något på nedervåningen, tänker jag... dock på övervåningen om de skulle klanta till sig.... Förstår dock inte riktigt denna oro ändå. eller har jag fel?
 
Låter märkligt. Då skulle de ju aldrig kunna åta sig annat än totala nybyggen.
 
Det kan ju vara så att de helt enkelt inte vill och så skriver de detta som ursäkt. Lite som en vit lögn.
 
S
Tycker det låter konstigt, de tar ju bara ansvaret fram till påkopplingen dom gör på det förberedda röret, allt som händer därefter är ju tidigare rörmokares ansvar.
 
Felkonsekvenskosnadskalkyl.

Nu spånar jag bara.
Men att bygga ett badrum på vindsvåningen i ett tvåplanshus maximerar kanske möjliga problem.
Går något åt helvete så drabbar det hela huset så att säga. Och det kan bli dyrt.

Så firman fixar hellre badrum i enplanare, där konsekvenserna av fel blir mindre.
Ungefär som LäsLus skriver.
 
Det ska inte göras något badrum på vinden!!! Läs om igen!!!

KnockOnWood skrev:
Felkonsekvenskosnadskalkyl.

Nu spånar jag bara.
Men att bygga ett badrum på vindsvåningen i ett tvåplanshus maximerar kanske möjliga problem.
Går något åt helvete så drabbar det hela huset så att säga. Och det kan bli dyrt.

Så firman fixar hellre badrum i enplanare, där konsekvenserna av fel blir mindre.
Ungefär som LäsLus skriver.
 
lbgu skrev:
Det kan ju vara så att de helt enkelt inte vill och så skriver de detta som ursäkt. Lite som en vit lögn.
Ja, detta låter rimligt....
 
SueCia skrev:
Tycker det låter konstigt, de tar ju bara ansvaret fram till påkopplingen dom gör på det förberedda röret, allt som händer därefter är ju tidigare rörmokares ansvar.
Javisst så tänker jag också..., visst är det konstigt!
 
hanniss skrev:
Det ska inte göras något badrum på vinden!!! Läs om igen!!!
" Vi har skickat anbudsförfrågan bl.a till VVS om att de ska hjälpa oss att dra upp rör som ska ligga i väggen förberedda för detta på något sätt från badrummet på plan 1 till plan 2 samt hjälp med övrig vvs för badrummet till övervåningen. "

Vi är nog fler som trodde att det skulle göras ett badrum på övervåningen.
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Ja det stämmer att det ska vara på övervåningen (plan 2) men inte på vinden !!!!

På vinden har vi 50 cm tjock isolering .


Enk Projektet skrev:
" Vi har skickat anbudsförfrågan bl.a till VVS om att de ska hjälpa oss att dra upp rör som ska ligga i väggen förberedda för detta på något sätt från badrummet på plan 1 till plan 2 samt hjälp med övrig vvs för badrummet till övervåningen. "

Vi är nog fler som trodde att det skulle göras ett badrum på övervåningen.
 
O
Oavsett.... De verkar inte vara intresserade av att lämna en offert. Då skyller de på olika saker...
Det är väl bara att leta vidare... borde finnas nån mer VVS firma :)
Vill dom skylla på olika saker för att inte lämna en offert, då hade jag inte varit intresserad av dessa. Då ska de inte ha mina pengar...
 
  • Gilla
hanniss
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.