Film nummer 3 är uppe på min hemsidahttp://mowi-tech.se och handlar om hur jag styr min multimedia.
Det kommer även fler filmer framöver som handlar om mina lösningar i hemmet. Jag har beslutat mig för att göra korta filmer om olika lösningar så det inte grötar ihop sig. Nästa riktigt korta fil kommer att handla om hur jag byggde mina rullgardiner motorstyrda. Ni här på denna tråd har säkert liknande lösningar som jag är nyfiken på så dela gärna med er så kanske man får lite nya idéer.
pushar min tråd
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/249597-min-renovering-med-utbyte-fran-torpargrund-till-gjuten-platta-och-tillslut-smartahem-2.html
 
  • Gilla
matsv
  • Laddar…
Även en 4 film med hur jag byggde motoriserade rullgardiner som styrs av zipato och fibaro kom upp ikväll. :)

http://mowi-tech.se
 
  • Gilla
power650 och 1 till
  • Laddar…
Någon fler så får lite konstig text i iPhone appen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jepp - jag med
 
Måste säga att min zipabox har varit väldigt stabil under det år vi haft den. Satte in en gammaldags nexa för att kunna boota om den via en liten enkortsdator men har aldrig behövt använd den.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Jag med. Och jag kommer inte åt några enheter om jag loggar in lokalt från iPhone.
 
Tomas Andersson skrev:
Någon fler så får lite konstig text i iPhone appen
[bild]
Läste om problemet på Zipatos forum, har med att göra att den nya appen är på gång..
 
Hej

Får inte följande regel att fungera något som är fel eller är det sensorn Nexa LMDT-810 som jag måste konfigurera om?
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kommer Gaslarm G-3000 Nexa fungera till Zipabox?
 
Kan någon rekommendera en Z-Wave ljussensor som fungerar bra, jag har andvänt Nexa LBST-604 men den missar att tända ibland.
 
Hanquist skrev:
Hej

Får inte följande regel att fungera något som är fel eller är det sensorn Nexa LMDT-810 som jag måste konfigurera om?
[bild]
Den borde fungera. Men den kommer ju slå av lyset efter 900 sek oavsett om det fortsatt med rörelse. Jag har en liknande som kör ner rullgardinerna på kvällen och det triggas direkt från rörelse sensor

Skärmavbild 2015-03-02 kl. 20.09.04.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomas Andersson skrev:
Den borde fungera. Men den kommer ju slå av lyset efter 900 sek oavsett om det fortsatt med rörelse. Jag har en liknande som kör ner rullgardinerna på kvällen och det triggas direkt från rörelse sensor

[bild]
Genom att lägga in en "join" så kommer du förbi problemet med att det släcks efter 900 sekunder om det är fortsatt rörelse,
 
tack, nu funkar det. Någon som vet hur Nexa 810 är i mörker? Är den bra på att se rörelse?
 
Hanquist skrev:
tack, nu funkar det. Någon som vet hur Nexa 810 är i mörker? Är den bra på att se rörelse?
Jag har använt en sån på parkeringen. Där kommer det in lite ljus från gatan. Har fungerat bra där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.