Moving skrev:
Jag ser en massa taktegel på marken så det kan ha varit öppet på andra sidan.
Titta från ungefär 18 minuter in i programmet; inte ligger det något taktegel på det huset.
 
Väntar med spänning på att Marlene återkommer med SVTs kommentar på detta inom kort :)
 
Plutus skrev:
Jag har en bekant som som har jobbat på en nyhetsredaktion på SVT, han berättade följande hur nyheter görs. Först bestämmer man en historia som man vill berätta, sedan åker man ut och intervjuar folk hur de ser på saken, och om det materialet inte stämmer med historian så skippar man inslaget. Så TV är aldrig opartisk, de vill ha en historia att berätta
Nu är ju inte detta en dokumentär eller nyhetsrapportering, utan ett rent nöje/underhållningsprogram.

Sen vet jag inte om det spelar någon roll exakt vilket datum det lämnades vind för våg.. Problemet med att det lämnades otätt, och dess följder kvarstår ju trots allt.
 
  • Gilla
JessieNo och 3 till
  • Laddar…
A
Perfekt stoff för Expressen och Aftonbladet att skriva en "Så luras du av Husdrömmar"-löpsedel.
Ungefär som när halva sverige känner sig kränkta när kvällstidningarnas toppjournalister avslöjar att Så ska det låta eller Parlamentet inte alls är improviserat och spontant.
 
Plutus skrev:
Jag har en bekant som som har jobbat på en nyhetsredaktion på SVT, han berättade följande hur nyheter görs. Först bestämmer man en historia som man vill berätta, sedan åker man ut och intervjuar folk hur de ser på saken, och om det materialet inte stämmer med historian så skippar man inslaget. Så TV är aldrig opartisk, de vill ha en historia att berätta
Jag var med i ett inlag i nationella nyhetssändningarna en gång. Reportern ringde först och höll hela intervjun på telefon. Sedan filmade vi dagen efter, och vissa av frågorna som han ställt i telefon, ställde han sedan upp till tre gånger vid filmning. På så sätt kunde de klippa ihop de svarsvarianter de gillade bäst, och säkert de som bäst stämde med upplägget de bestämt efter telfonsnacket .. =)
 
Jag håller med om att det var bästa avsnittet hittills
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Bilderna med vattnet inomhus då, skulle de komma från nåt annat hus?
 
O
Tja såna här program görs för underhållningens skull. Då ska det se riktigt illa ut...
Tv4 Fuskbyggarna tittade jag på tills jag verkligen insåg vilket fusk program de var.... De va inte bara bygget som var fusk utan även programmet.
Ett avsnitt jag tittade på så hade jag själv jobbat på samma ställe. I det programmet så glömde de berätta att han som bodde i huset jobbade hos produktionsbolaget.
Att han fick huset tillbyggt och ombyggt utav samma gäng, de glömde de att visa! Troligtvis för de inte fanns några problem....:)
Själv skulle jag inte tveka att anlita dessa byggare själv....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.