Håller med om att det inte är lätt det här...

Sitter i samma sits, tycker dock inte varken Trend eller Exxact är okej, trend är för gul och lite för rund.

Exxact har sin dammfångare uppepå, samt att de tryckt Schneiderloggan på dem, vem vill att ens hem ska se ut som en reklamplats för Schneider...så de går bort.

De enda som verkar okej för tillfället är ABB Impressivo, inte sett det på riktigt än dock, men på bild verkar de ok. Ingen tryckt logga, samt vita och fina...
 
Exxakt ser tyvärr ut som måsskit på väggarna. En polarvit/kalkvit kulör på ramarna så skall jag ge den en chans.

Trend är klassisk design i ordets rätta bemärkelse. Om jag inte minns fel belönades de med Utmärkt Svensk Form efter introduktionen. Exxakt känns som en medeleuropeisk halvmesyr utseendemässigt. Syns för mycket och bryter med övriga former i inredningen. Vem vill visa sina uttag? De skall bara finnas där och man skall inte ta notis om dem i övrigt.
 
Redigerat:
  • Gilla
alejons och 2 till
  • Laddar…
OT: Kan man ha något annat än LS 990 😃
 
PCLarsson skrev:
OT: Kan man ha något annat än LS 990 😃
Absolut...det är som tur är en smaksak... ;)
 
O
Hur är kvalitén på ABB´s prylar?
 
Odjuret skrev:
Hur är kvalitén på ABB´s prylar?
Ungefär som Elko och Exxact...men smartare vägguttag.
 
tommib
ABB Jussi, som numera säljs på Clas O istället för Elko RS är standard i typ hela Finland. Har inte jobbat med det men kvaliteten som användare är likvärdig.
 
Johan Gunverth skrev:
Syns för mycket och bryter med övriga former i inredningen. Vem vill visa sina uttag? De skall bara finnas där och man skall inte ta notis om dem i övrigt.
Väldigt många nu för tiden tänker på att även strömbrytare och uttag ska vara snygga. Och andra bryr sig inte alls.

//Patrik
 
Finns ju en anledning till att större delen av SVerige har "trend". Snyggt, enkelt, praktiskt och högkvalitativa prylar.
Bytte nyss allt hos mig till trend. Ahlsell kommer nog att ha dessa länge då så många hyresrätter och liknande kommer behöva reserv...
 
niklaspersson skrev:
Finns ju en anledning till att större delen av SVerige har "trend". Snyggt, enkelt, praktiskt och högkvalitativa prylar.
Bytte nyss allt hos mig till trend. Ahlsell kommer nog att ha dessa länge då så många hyresrätter och liknande kommer behöva reserv...
Alt att det har varit en billig produkt och att den har varit föreskriven i handlingarna vid både ny produktion och vid ROT.

Ahlsell eller ingen annan grossist heller kan inte bestämma ang detta...finns den inte hos lev så finns den inte.
 
Av en anledning. Eller hur...? :)
Tills det står på schneiders hemsida att produktionen ska sluta så finns dom kvar. Nu är det bara en myt på ett hobbyforum för förståsigpåare.

Undra hur många procent av marknaden trend har i Sverige... Är det inte Schneider så är det ju billigare kopior som används.
Att en sak kopieras är ett tecken på framgång.

Men om sanningen ska fram så hade jag kanske valt någon annan serie, men då hade det blivit marginellt dyrare. Upplevde även att ahlsell hade bäst utbud på trend.

Classe i min stad har mest komplett sortiment av ABB.
 
A
Själv tycker jag att Trend är dom snyggaste om man ser till designen. Men jag undviker ändå dom vi installerade Trend i en stor del av huset för ca 15 år sedan. Och alla uttag och brytare är ´pissgula´! Jättefult är det. Medans Rs brytarna från samma tid håller sin vita fina färg. Om Schnider slutar med Trend och övergår helt till exxact som dom nu verkar göra så begår de troligen ett misstag. Trend har känslan av att de är mer påkostade. Och exxact har fin kvalitet men känns ändå lite ´B´! Detta är mina personliga åsikter. Men vem vill köpa dyra strömbrytare/vägguttag som blir helt förstörda i färgen efter några år?! :rolleyes:
 
VikStri skrev:
...Och alla uttag och brytare är ´pissgula´! Jättefult är det. ...
Vilket blir helt perfekt för dem som har NCS S 0502-Y på allt. Då smälter Trend-uttagen in i inredningen. Exxact (och andra råvita) blir däremot ljusblåa måsskitar. :D
 
  • Gilla
ulrikf och 2 till
  • Laddar…
Johan Gunverth skrev:
Vilket blir helt perfekt för dem som har NCS S 0502-Y på allt. Då smälter Trend-uttagen in i inredningen. Exxact (och andra råvita) blir däremot ljusblåa måsskitar. :D
Varför jag med väggar målade i s0500 uppskattar Exxact ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Vitt ska väll vara vitt eller? (y)
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.