"Rönnerdal han skuttar med ett skratt ut sin säng", sjöng Evert Taube i sin Sjösala vals. Ja, den här stora tomten på Orrberget vid Sjösala har varit i familjen Taubes ägo. Huset som ligger där nu och ska säljas har egen bygga och jacuzzi både inomhus och utomhus.

Du kan läsa artikeln här: Välplanerat fritidshus vid Sjösala för gäster och avkoppling
 
Kommer såna "artiklar" om fastigheter till salu titt som tätt. Ska det anses som reklam? Eller är det för att ge inspiration? Eller vad är det för syfte?
 
Vi har börjat med fredagshuset för att ge inspiration till hur man själv kan bygga och ordna sitt hus. Du inte gilla?

Jag tänker så här: Våra besökare funderar på att bygga eller renovera. Just det här huset tycker jag är ett bra exempel på hur man kan bygga ett sommarhus för att få lugn och ro, samtidigt som man har gäster. Sedan råkar det vara till salu just nu, och det var av den anledningen jag upptäckte det. Annars hade jag aldrig hittat det och kunnat tipsa om det. Att den som säljer sitt hus råkar få lite extra marknadsföring får vi bjuda på som tack för att vi fick den bra idén och inspirationen.
 
Oftast är det exklusiva hus och det är väl inte min stil direkt.
 
Jag tar tacksamt emot tips via pm på hus som ni tycker passar som fredagshus som kan ge idéer och inspiration.
 
Undrar om någon skickar pm med sitt egna hus då. :)
 
Så kan det vara, men det gäller ju att det är inspirerande :)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Så kan det vara, men det gäller ju att det är inspirerande :)
Risken och även nyttan av det är minimalt så det spelar ingen roll egentligen. Sen om det nu skulle bli så blir det väl bara kul att medlemmen får lite extra reklam.
 
Snyggt hus som inspirerade oss. Tack Marlen!
Finns en del planeringsmissar som jag reagerade på. Badrummet där man måste passera ett minimalt toautrymme för att komma in. Kök i pentrystorlek i ett annars väl tilltaget hus. Garderobsdörrar bakom dörren i sovrummet. Borde kunna ha lösts bättre.
 
J
Fantastiskt fint....inspirerande.....forsätt det är helt rätt!
 
Det huset skulle jag vilja ha. Inte så mycket för huset självt som för dess litterära läge, mitt i den svenska folksjälen.
 
Ett riktigt drömhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.