Vill utfärda en varning för Wasa Rör i Stockholm, som jag anlitade för att montera gasrör till min nya gashäll i köket. Montören drog rören så att ugnen inte fick plats i det avsedda utrymmet undertill, det var till och med så illa att INGEN ugn på marknaden (jag kollade upp detta) hade fått plats i utrymmet. Hantverkaren hade helt enkelt inte koll på hur djup en ugn är, och han frågade inte heller mig om måtten på min ugn. Nog med detta, misstag kan ju alla göra. Jag var, efter detta, tillmötesgående och ringde och bad dem fixa problemet, helt enkelt dra rören på ett annat sätt så att ugnen fick plats. Efter att ha bett om detta 5 gånger kom de till slut och löste saken. Men till min förvåning damp det några dagar senare ner en räkning på utfört arbete i min brevlåda. Jag kontaktade genast firman och förklarade att jag inte ville betala fakturan, åtminstone inte utan att diskutera saken först. Återigen visade sig firmans kontakt då oerhört svår att nå. Till slut var jag tvungen att kontakta dem per mail för att över huvud taget kunna framföra mina åsikter, men de svarade korthugget att jag inte hade något giltigt skäl. Jag fortsatte korrespondensen med firman och förklarade sakligt min ovilja att betala. Snart fick jag dock krav på förseningsavgift och hot om inkasso. Jag kontaktade konsumentupplysningen som menade att jag förmodligen hade rätt i sak, men att det inte var någon ide att driva ett så litet mål till domstol. Det slutade med att jag fick betala min faktura (2500:- inkl förseningsavgift). Nu vill jag varna alla andra att anlita firman, det är oerhört frustrerande att inte kunna nå sin hantverkare och dessutom bli behandlad på det viset jag blev. Akta er för Wasa rör!
 
Lite märkligt av konsumentupplysningen. Det är firman som skulle varit tvugna att driva saken till domstol, vilket de troligen aldrig hade gjort just för att beloppet är för litet och att de i sak hade fel.

Nu när jag läser lite nogrtannare: Vad var det för krav du inte ville betala? Var det bara för arbetet att rätta till felet, eller var det även för det ursprugnliga arbetet?
 
Nej, jag krävde bara att slippa betala det extraarbete som de var tvugna att utföra för att rätta till problemet. Allt annat hade jag redan betalat.
 
Jag har också haft problem med Wasa Rör. De skulle fixa en kran som rann och droppade hos mig. Två fakturor senare på 3500kr var problemet fortfarande inte löst och de skyllde bara i från sig och var inte villiga att justera beloppet eller korrigera problemet. För de pengarna hade jag lika gärna kunna köpt en ny kran. Dessutom gjorde de fula märken på den med deras verktyg. De är oseriösa, anlita dem inte!
 
  • Gilla
Jake123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.