Synd att ljusinsläppet kastrerades!
 
Jag känner tvärt om. Det är sovrummet, där vi sover och vill ha de mörkt. Och ljuset räcker fint för oss. Fönstret är 120x120 och sovrummet är 13m2. De räcker för oss. Vi bodde i en källarlägenhet innan huset med 2 st fönster på sammanlagd yta på knappt 1m2 som ljusinsläpp till 86m2. De passade mig perfekt. Men alla är vi olika :)
 
Har du rätt i. Frugan vill alltid ha det kolsvart nattetid och jag känner mig då levande begravt och får panikkänlsor.
 
Både jag och "tanten" är nattmänniskor så mörker gör oss inget. Men under dagtid så är de ju skönt att de blir ljust. Det hade ju gått att sätta in ett bredare fönster men för att få det symetriskt hade jag fått sätta in ett bredare element. Det var helt enkelt lättare att bygga igen det. Jag har nästan glömt att där var en altandörr, byggde igen det för 1,5 år sedan :)
 
En sån där säng är kattornas älsklingsplats!

Där kommer ingen åt dem och ingen hemsk dammsugare når ända in.

Så de kan leka i fred och jaga dammråttorna :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Min ledlist jag hade fått med mig från jobbet var allt annat än bra. Jag trodde jag kom billigt undan men icke, det blir att beställa en riktig.
På bilden är den fullt uppdimrad
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då bär de av mot jobb 1 vecka till.
När jag kommer hem borde led-listen ha kommit och då är de dags att möblera och rummet är färdigt.
Dessutom ska de köpas en ny kyl, så nästa projekt får skjutas upp lite :/
 
Riktigt snyggt, jag gillar golvet på väggen ser lyxigt ut.

//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Tackar :).
Ja jag tycker det blir riktigt fint. Ger lite mer djup än vad en fondtapet gör. Sen har golvet även lite struktur så de känns mer äkta när man känner på det.
Jag följer ditt projekt med, spännande :)
 
Nu har jag nästan jobbat klart min vecka i Kongsberg. På lördag kommer jag hem så på måndag borde vi kunna börja flytta in. Sedan blir det att spara lite pengar.
I sommar blir det tilläggsisolering, ny fasad och byta de sista fönster/altandörrarna. Till vintern blir det ett av barnrummen och sedan kan jag äntligen börja med mitt biorum :).
Feriepenger borde döpas om till projektpengar
 
Då har jag äntligen fått den nya slingan.
Det blev ganska bra tycker jag. Inte för stark så all smuts syns utan helt lagom ;)
På måndag ska de möbleras och sen är de färdigt att sovas i :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt. Jag gillar lite annorlunda lösningar, det väcker nya idéer.

//Mathias
 
Ramnemark skrev:
Då har jag äntligen fått den nya slingan.
Det blev ganska bra tycker jag. Inte för stark så all smuts syns utan helt lagom ;)
...
Vad gör ni i sovrummen nu för tiden, ungdomar?

Förr i tiden så sov vi och gjorde barn. Eller kanske i omvänd ordning.
Behövdes inga ljusslingor för det :rolleyes:
 
Sover händer väll men när vi övar på att göra barn är de aldrig fel med lite "mys-lys" ;).
När jag var 17 hade jag röd porr-belysning under sängen. Nu känner jag mig vuxen eftersom den är varmvit :)
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Idag samlade jag all kraft jag hade och skruvade upp tvn på väggen.
Gjorde även en platta till lampan i fönstret som sambon är förälskad i :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.