Svar: 2 (8 meter)

Har legat hemma sjuk sedan min födelsedag i helgen och tyckt synd om mig själv. Ett tillfrisknande och en högtryckstvätt skulle pigga upp!
 
Svar: 2. 8 meter

Motivering:
På uteplatsen sitter smutsen så hårt,
att skrubba bort det har nu blivit så svårt.
Tänk om man hade haft en högtryckstvätt,
då hade arbetet gått så himla lätt.
En Kärcher är därför vad jag behöver,
för att enkelt underhålla mitt hem framöver.
 
Svaret är alternativ nummer två: åtta meter.

Motiveringen är som följer:
Vet ni egentligen, på riktigt, hur smutsigt ett barn kan bli? När man bor på landet finns fler aspekter än de vanligaste. Vi kan alltså bortse från det uppenbara som syltmackor, tuschpennor, glitterlim och annat. Ja just det, honungsmackor också. Jag är ju biodlare. Honung är klibbigare än något annat födoämne.
Nej, det lantliga boendet bjuder på många andra intressanta utmaningar. Gräs, lera, hönsbajs, jord, koskit och allsköns andra föremål som kan tänkas färga av sig, ställer till med stora bekymmer.
Leka stillsamt på gräset? Nej, bättre att gräva i diket istället. Gunga i lugn och ro? Nej, bättre att rulla runt på gräset. Hoppa studsmatta lite stillsamt? Ja, men bara om man fått grotta ned sig i jorden först.
Alltså behöver jag en rejäl högtryckstvätt. Visst, vi har alger på husgrunden. Bilarna är inte vackra av två kilometer grusväg till huset. Taket skulle behöva en rejäl avspolning. Men allt det kan man strunta i, barnen är ju det viktigaste vi har. Med en rejäl högtryckstvätt kan min sexåring alltid vara skinande ren och fin!

(Ja, det skall tolkas skämtsamt. Självklart tvättar man inte barn med högtryckstvätt.)
 
Alternativ 2: 8 meter

Jag behöver Kärcher K5 Premium Home för att:

Villan, båten och bilen
medKärchern håller vi stilen.
Ja, hunden blir fin
och med en daglig rutin,
så sköter den till och med krokodilen
 
Svar: 2. (8 meter)

Nybliven pappa, husägare och trädgårdsamatör,
som inte har en högtryckstvätt, vilket varje villaägare bör.
För det vore perfekt när jag vill rengöra bil som fasad
- en smutsig uteplats eller skitiga trädgårdsmöbler gör ju ingen glad.
Och man vill ju inte vara som Solsidans Ove och låna hela tiden,
hellre har jag min egen högtryckstvätt och behåller grannfriden.
Men ekonomin är tajt när frugan är på föräldraledighet
och min förskolelärarlön är inte heller så värst fet.
Tänk om ni på Byggahus.se ville sponsra oss med den här
då hade ni förbättrat hela vår ute-atmosfär! :D

Håller pappatummarna!
 
Alternativ 2 (=8m) är rätt svar.
Varför behöver jag vinna högtryckstvätten: Jag har en Nilsfisk högtryckstvätt idag men behöver en som funkar bättre!!
 
svar 2 8m

Motivering:
Är nybliven husägare till gammal tegelkåk som behöver rengöras både lite här och där!
 
Svar : 2 (8meter)
jag har en högtryckstvätt som alltid är utlånad när jag behöver den.
Vill också kunna tvätta bil och altan. Bor granne med skog och grusväg.
 
Svar 2, åtta meter!

Jag köpte en högtryckstvätt i samband med att vi flyttade till hus (ett måste för alla husägare).
Sneglade på just denna kärcher men fick tyvärr köpa en billigare variant, i färgen blå och av annat fabrikat.

Häromdagen när vårsolen tittade fram så skulle jag tvätta bilen och då har högtryckstvätten slutat att fungera, frustrerande!

Så nu måste vi införskaffa en ny! Hade blivit fantastiskt glad om man hade turen att få vinna en istället!
 
Svar: 2 ( 8 meter)
Jag har aldrig ägt en högtryckstvätt, men efter att ha lånat en av en bekant. Då känner jag att jag kommer att köpa en snarast!
 
Svar:
Nr.2 (8 meter)

Motivering:
En högtryckstvätt av det här slaget är helt enkelt ett oslagbart bra sätt att spara tid och arbetsinsats. Har alltid tyckt att det är så skön känsla också, att bara stå där och se hur högtrycksstrålen gör hela jobbet. Bilen, båtbottnar, trädgårdsmöblerna, stenplattorna, rubbet. Svisch, så är det klart. Mycket trevlig upplevelse.
 
Svar
Nr 2 ( 8m)

Motivering
Min man fick en högtryckstvätt, tror det var Kärcher k3 eller 4 våren 2014, som han var jätteglad över, tvättade bil altan osv. Men slarvig ( enligt mig) så hade han ställt den på fel ställe garaget, så när jag körde in och endast kollade på när tennisbollen skulle nudda rutan. Så körde jag helt enkelt på den. Efter det försökte han laga den, men det gick inget vidare och den hamnade på soptippen. Så snälla hjälp mig göra honom glad igen lagom till våren
 
Svar nr 2 - 8 meter

Har de senaste åren haft min dyrt förvärvade Kärscher högtryckstvätt förvarad hos mina föräldrar sen jag flyttade till lägenhet, där har den använts flitigt av både mig och min far till bil men även altan och stenhäll! Tyvärr har den blivit illa medfaren senaste tiden och funkar inte alls särskilt bra längre.

Den nya K5 modellen skulle vara den perfekta ersättaren till min trotjänare så att min kära bil kan hållas ren framöver trots min skrala studentkassa. :)
 
Svar: 8 meter.

En riktigt bra högtryckstvätt vore perfekt att ha, så man slipper en simpel vattenslang. Jag har ett tak som borde spolas rent, säkert 100 kvadratmeter asfalt där mossan växer så snart man vänder ryggen till, hängrännor och rör som emellanåt måste rensas, gräsklippare och jordfräs att rengöra på sommaren och sist men inte minst en bil som blir ack så smutsig av en en kilometer slaskig, lerig och smutsig grusväg som man är illa tvungen att färdas på om man vill ta sig hem.
 
Vi har rejält tröttnat på vår befintliga tvätt (av annat märke ) , som bara krånglar precis hela tiden..:mad:
Har slängt många lystna blickar på Kärscher ,som ju är "top of the line" , men inte haft rätt ekonomi...
Får jag möjlighet till att bli den lyckliga vinnaren , kommer jag att vara en Ambassadör av stora mått !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.