Moving
http://www.svt.se/husdrommar/
Avsnitt 4

Byggarna tog julledigt och stack från ett skalhus utan färdigt tak, så det regnade in, började mögla och sedan luta då man tagit bort stöttor för tidigt. Så kan det bli när man har jobbare som talar engelska och det var M----s på overallerna?:wow:
 
Annars ett mycket trevligt program.
Och ett fint hus, ingen skokartong.

Mitt omdöme är rejält färgat av alla de små söta barnen, som får mig att smälta :surprised:
 
runt 24:30 min så visar dem att han spikar upp undertaksläkt. jag undrar varför han inte har diffusionspärr där när han har det i dem andra rum på bottenplan och övervåning.
 
KnockOnWood skrev:
Annars ett mycket trevligt program.
Och ett fint hus, ingen skokartong.

Mitt omdöme är rejält färgat av alla de små söta barnen, som får mig att smälta :surprised:
Håller med. Nog det bästa avsnittet dessa två säsonger!
Första familjen som inte skilde sig av alla avsnitt som gått? Vilket gjorde att fokus blev mer på huset än relationen.
Sen tycker jag det är lite skralt med info om husbygget, tacka vet jag grand designs :D
 
Moving
Förra säsongen var det en harmonisk familj som sålde sin stuga på Rindö och byggde i Täby, dom fick vi aldrig se igen.
 
Är det någon som vet vem som levererade huset?

Hittade det själv... Allmogehus
 
Redigerat:
Moving
ByggJonas skrev:
Är det någon som vet vem som levererade huset?

Hittade det själv... Allmogehus
Hittar var, jag tyckte det var Myresjöhus på overallerna
 
Moving skrev:
Hittar var, jag tyckte det var Myresjöhus på overallerna
De två ställena som jag hittade det på var ungefär 14:00 samt 38:20 in i programmet, där ser man "Allmogehus" på benet.
 
Reagerade också på att dom satte läkt utan diff spärr
Men såg sen att det var ett mellanbjälklager
Då behövs ju ingen plast
 
Moving skrev:
[länk]
Avsnitt 4

Byggarna tog julledigt och stack från ett skalhus utan färdigt tak, så det regnade in, började mögla och sedan luta då man tagit bort stöttor för tidigt. Så kan det bli när man har jobbare som talar engelska och det var M----s på overallerna?:wow:
Nej , det stämmer inte alls . Det som SVT säger , är inte sant . Pga viss person-kännedom , så visste jag om att detta husbygge skulle vara med i TV . Så av nyfikenhet åkte vi förbi i december -13 , när vi var i närheten . Och tog kort med ifånen , för o visa hemma . Och det kortet är daterat till 19 dec . Då var hela yttertaket klart med tegelpannor på .
Undrar varför dom ljuger så i svt ? Trodde ju husdrömmar var seriösa ? :(
 
Lena O skrev:
Nej , det stämmer inte alls . Det som SVT säger , är inte sant . Pga viss person-kännedom , så visste jag om att detta husbygge skulle vara med i TV . Så av nyfikenhet åkte vi förbi i december -13 , när vi var i närheten . Och tog kort med ifånen , för o visa hemma . Och det kortet är daterat till 19 dec . Då var hela yttertaket klart med tegelpannor på .
Undrar varför dom ljuger så i svt ? Trodde ju husdrömmar var seriösa ? :(
Kan du inte lägga upp dom fotona här då?
Sen är det ju väldigt uppenbart att taket inte var färdigt och att det regnade in och stod vatten på plattan.
Har du agg mot familjen eller jobbar inom företagen som reste stommen?
 
Lexington skrev:
Kan du inte lägga upp dom fotona här då?
Sen är det ju väldigt uppenbart att taket inte var färdigt och att det regnade in och stod vatten på plattan.
Har du agg mot familjen eller jobbar inom företagen som reste stommen?

Ska försöka få med foto .
Nejdå , inget agg eller jobb där . Tyckte bara att det inte stämde o undrar varför svt gör så ? 2013-12-19 15.30.39.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en bekant som som har jobbat på en nyhetsredaktion på SVT, han berättade följande hur nyheter görs. Först bestämmer man en historia som man vill berätta, sedan åker man ut och intervjuar folk hur de ser på saken, och om det materialet inte stämmer med historian så skippar man inslaget. Så TV är aldrig opartisk, de vill ha en historia att berätta
 
Plutus skrev:
...
Så TV är aldrig opartisk, de vill ha en historia att berätta
Det kallas agendasättande journalistik.

Det är inte längre meningen att Public Service eller andra riksmedia (de stora tidningarna, TV4) skall informera medborgarna.
Vi vanligt folk skall i stället uppfostras till de rätta åsikterna.
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Moving
Lena O skrev:
Ska försöka få med foto .
Nejdå , inget agg eller jobb där . Tyckte bara att det inte stämde o undrar varför svt gör så ?[bild]
Jag ser en massa taktegel på marken så det kan ha varit öppet på andra sidan.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.