Enligt mina efterforskningar finns det inga maskiner under 7000 kronor som fungerar bra med metod förutom Ikeas egna.
 
Både på bosch och Siemens egna sidor kan man klicka i en ruta för variohinge i vänsterspalten för att sortera bort de som saknar funktionen. Sen kopierar du artikelnumret på de maskiner du hittar och kör det på typ prisjakt så ser du vad de kostar.
 
  • Gilla
MRAnonymus
  • Laddar…
Sen ser du till att snickaren håller tungan rätt i mun när luckan skall monteras. Lätt att få gråa hår annars.
 
En fråga som är snarlik, om man inte har METOD, utan de "klassiska" köket. Fungerar det med vilken integrerad maskin som helst?
 
Igår beställde jag en Smeg STL825B-1 som fungerar med Ikea metod, kostade 6795 kronor.
 
Är rätt sugen på Bosch SMV55M00SK till Ikea metod med.
 
Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Igår beställde jag en Smeg STL825B-1 som fungerar med Ikea metod, kostade 6795 kronor.
Svara gärna hur det gick när du monterat :)
 
Thiasvovve skrev:
Är rätt sugen på Bosch SMV55M00SK till Ikea metod med.
Du måste kolla måttskissen på maskinen - luckans höjd 655-725mm, IKEA Metod har 800mm.
Sockelhöjd 90-220mm, IKEA har 80mm.
Maskinen passar inte till IKEA.


http://www.bosch-home.se/produkter/diskmaskiner/standardbredd-60-cm/SMV55M00SK.html

Inte heller totalhöjden från golv till underkant bänkskiva stämmer, 815-875mm, IKEA 880mm
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.