Inger.P. skrev:
Vad bra att det går framåt! Underslag är definitivt lättare att måla på marknivå än på plats. LB-hus underslag ser roliga ut... som stegar :)

En fågel kvittrade att du ramlat ner från taket? Hur gick det med dig?

Hmmm undra vem som sa det ::) ?

Jag trillade ner några (4-5) steg från stegen. Jag välte "El-björn" och blev rukigt förbannad på mig själv men men, lite blåmärken ska man ha om man byggt hus ;D
 
Inger.P. skrev:
Tänkte väl att du skulle undra ;D

Nu är ju Åstorp en liten "håla" där alla vet allt om alla... Lika bra att du vänjer direkt ;)

Nej, skämt åsido... Jag har gått på samma valpkurs som din granne - till höger. När vi kom på att vi båda var nybyggare så blev det mer hus- än hundprat   :D

När jag förstod att han bodde granne med "Mercafreak" så berättade han om din "olycka". Han tyckte f.ö. att du/ni var riktigt trevliga!
Ser man. Antar att du menar Micke.

Såg han när jag trillade? (Pinsamt ;D )
 
Nu på Torsdag ska minsann allt vara klart och besiktigat, slutbesiktningen är den 4:e oktober.

Har köpt för stora duschväggar så jag ska försöka byta dem på torsdag, suck.
 
Idag äår det besiktigat för första gången, gick ganska bra. Det fanns bara lite små märken där inne och en hel del ute men det var som de inte hade blivigt färdiga.

12 dagar kvar nu bara ;D
 
Mercafreak: Är ni inflyttade nu då? Gud, vad roligt!  :D Grattis får man väl säga!

Jag längtar så tills vi är klara med vår planlösning på papperet så det kan gå vidare till bygglov. Hoppas kunna påbörja schaktning och bygge nu i höst. Planen är att ha födelsedagen i huset nästa sommar (augusti). Hoppas hoppas!  ::)
 
Slutbesiktning sker om 1 vecka ;D

Då ska de har fixat alla anmärkningar och vi får nyckeln och de får sina sista 250´ om du sköter sig ;)
 
Hemsan uppdaterad med mer bilder
 
Sådär ja då har vi nykeln i handen till vårt nya hus ;D

*började med att göra en liten repa i vårt golv i köket, kul >:( *
 
Grattis! :) Hur känns det? Overkligt?

Ja just det, var det ert hus som LB-hus visade i helgen?
 
Sanna skrev:
Grattis!  :) Hur känns det? Overkligt?

Ja just det, var det ert hus som LB-hus visade i helgen?
Yes visning i Söndag.
Var ni där eller?
 
Inger.P. skrev:
Grattis till nyckeln! Hur var det att sova i huset första natten?

Sörj inte över repan! Det är lika bra att "bo in sig" på en gång. Det kommer att komma många märken med åren ;)

Hade ni offentlig visning på Ert hus?
Sova i huset? :surprised: Nej jag hoppade över det, fjällan gjorde det därimot. Har lite kallt där så jag behöver lite råd av dig Inger för att kunna ställa in pannan lite.
 
Mercafreak skrev:
Sova i huset? :surprised:  Nej jag hoppade över det, fjällan gjorde det därimot. Har lite kallt där så jag behöver lite råd av dig Inger för att kunna ställa in pannan lite.

Säg som det är... Du drog NER värmen när det bara var Jenny som skulle sova där :p

:-*
 
Pokke skrev:
Säg som det är...  Du drog NER värmen när det bara var Jenny som skulle sova där  :p

:-*
Gäller ju att spara på kronorna ;D

(det e fan att du e överallt på alla forum hela tiden :) )
 
Mercafreak skrev:
(det e fan att du e överallt på alla forum hela tiden :) )

Hahahaha... ja och nog f_n kvittar det var man kollar så har mr mercafreak varit där sedan LÄNGE :)

Kul att det är fler än jag som är internetmissbrukare....

Hur stort var nu ditt garage igen, jag tänkte bygga likadant plus en decimeter på vart håll så att mitt blir lite större ;D


 
Grattis till huset!!

Nu får du uppdatera hemsidan sen, så vi på forumet får se lite mer av insidan.. Alltid kul att se andras val av inredning mm..

Lycka till med huset :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.