Gjorde det med hitachi rondellslip då bänkskivan var rätt repig. Det blev inget vidare om man är petig; då ytan blir vågig av en sådan slip. Jag tror en bandslip med slipram är rätt verktyg då det ska motverka att ytan blir kullrig.
 
Om man utgår från att det är lite knivmärken och några fläckar på köksbänkskiva som du vill fixa till så tycker jag nog bandslip är lite overkill med ram. Utan det blir standard svar en exenterslip.

Och då kommer du undra vilket märke
Vi frågar hur mycket pengar vill du spendera
Du svarar en summa

Det brukar visa sig att den summan inte är tillräcklig för att köpa en exenterslip värd namnet (då detta är ett verktygs delen med många fetischister som gillar bra (läs dyra) verktyg) som kommer att försöka övertyga dig om att billiga maskiner är totalt värdelösa. Du lyssnar och tar till dig våra goda råd och köper en slip i mellansegmentet...slipar och blir nöjd:)

Pär
 
  • Gilla
MÅLLGAN och 4 till
  • Laddar…
pär h skrev:
Det brukar visa sig att den summan inte är tillräcklig för att köpa en exenterslip värd namnet (då detta är ett verktygs delen med många fetischister som gillar bra (läs dyra) verktyg) som kommer att försöka övertyga dig om att billiga maskiner är totalt värdelösa. Du lyssnar och tar till dig våra goda råd och köper en slip i mellansegmentet...slipar och blir nöjd:)

Pär
Smidigt Pär. Om du nu bara redigerar in ett lagom märke/modell på slutet, och säger "tack" från TS, så kan vi avsluta tråden och låsa den.
 
Kan inte det då jag bara känner till dyra märken:surprised:

Pär
 
Bosch PEX 400 skulle jag nog kollat lite extra på.
 
Om du har mörka fläckar så ska du handla oxalsyra och bleka dom innan du slipar!
Funkar skitbra!
 
  • Gilla
LSN
  • Laddar…
Själv kör jag Bosch GEX125-150. Den gör jobbet, men jag vet inte om den klassas som dyr eller medeldyr ..
 
elpaco skrev:
Själv kör jag Bosch GEX125-150. Den gör jobbet, men jag vet inte om den klassas som dyr eller medeldyr ..
Jag tänkte nog att den var dyr och därför föreslog PEX400 istället :)
 
Hur stor bänkskiva rör det sig om? Det går alldeles utmärkt att slipa för hand om det inte är väldigt djupa märken du vill få bort. Börja med ett 60-80 papper och jobba dig upp till 500.
 
Slipa för hand, nu förstår jag inte:)
 
  • Gilla
djagelund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.