Hur varmt har ni det i er bostad?

  • Antal röster
    139
KnockOnWood skrev:
Det måste väl finnas nån app :rolleyes:



Nåtot mer värme så kanske du skulle få njuta av ett lite mer lättklätt sällskap :cool:
Sant men om man kommer te är det skönt att det inte är så varmt, svettigt du vet! Nä hellre då att ha 5 sekunder förspel, alltså av med tröjan.
 
  • Gilla
genstruktur
  • Laddar…
Malten skrev:
22grader minimum inne under vintertid, ibland närmare 30 efter myseldning i kaminen :) , 2 ungar som springer runt i blöja och kallingar, medans sambon har tjocktröjja å ulltofflor, haha.
Ha-ha, låter som du bor i mitt hus :)
 
Strax under 25℃ nu. 21℃, då fryser man ju ihjäl!

//Patrik
 
Titta vilken fin liten normalfördelningsklocka vi håller på att få, är det inte fint så säg :)
 
Jo det är strålande!

Och för en gångs skull är jag någorlunda mainstream, om än lite borderline :surprised:

Varför står 20°C kursivt? Är det för att jag angav det?
 
Krilleman
KnockOnWood skrev:
20°C, men när det är blåsiga och regniga vinterdagar så blir det ofta en kvällsbrasa eller två.

22°C nu klockan 23, och det är 2°C ute.

När våren kommer och solen börjar titta in går det inte att hålla så låg temperatur.


(Som alla förstår är jag omåttligt stolt över att jag kan skriva gradtecken ° :)
Liksom förmodligen ThomasX ;)
Dagens tips: Alt + 0176. Yrkesskadad efter att ha jobbat mycket med trigonometri)
Jag använder alltid alt+0186 för att få: º när jag skriver inlägg på datorn. På mobilen har jag faktiskt ingen aning om hur man gör och finns det ens ett behov att kunna "allt"?!

Det luktar I-lands problem KoW! ;)
 
krilleman_215 skrev:
...
Det luktar I-lands problem KoW! ;)
Problem? Jag har varken I- eller U-landsproblem.
 
D09
22-23c botten
24-25c källaren
 
Termostaterna står på 20 men i praktiken varierar det mellan 19 och 23. Har snålställt bergvärmen så man ska få anledning att myselda nästan dagligen. I garaget kör jag 17 som grundvärme, då går det snabbt att få komforttemp när man ska jobba där.
 
20 grader, jag skulle vilja ha det på 19 men när man har småbarn då får det inte bli för kallt. Badrummet är på 23grader ����
 
Termometrar som man handlar i butiker brukar inte vara direkt noggrant kalibrerade. Förr när det var sprittermometrar kunde man titta på några stycken och de flesta visade olika. Då köpte man en av dem som hade lika utslag som flera.
Digitala kan man inte jämföra på samma sätt då de oftast ej är igång utan att batteriet är spärrat med en plast. Folk har en övertro på att de är exakta bara för att de visar en decimal, men det kan vara en eller flera grader helt fel.
 
Vi ligger runt 18-19 grader… Passerar det 20 grader efter (för mkt) eldning så dör jag av värmeslag! 17 grader i sovrummet :)
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
Med Alt+0186 21,5ºC
Med Alt+0176 21,5°C


Min personliga preferens är 0176 :)
 
18-19°C. Tofflor och huvudbonad på för det mesta. Värmen är avstängd mellan April - Oktober...
Man vänjer sig. :)
 
Vad varmt många har det! Vi ligger på 17-18℃ och det är inte för att snåla utan det känns lagom. Inga raggsockor eller mössor, nån gång kanske man vill dra på sig en tröja. Men plötsligt förstår jag varför de som hälsar på inte tar av sig ytterkläderna! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.