Hej, undrar om det är någon som har soffa/fotölj från Slettvoll? Har blivit besatt så det ryker, men de kostar ju en del... Kanske att någon har en idé om samma stil, fast några tusen (läs 10000kr) billigare?" Dorian" är den som hägrar för mig :p

www.slettvoll.no

TyraMyra
 
Hej!

Här är en till som föll pladask för Slettvolls möbler när jag såg dem på en mässa för 2-3 år sedan. Då fanns de inte i Sverige ännu utan bara i Norge.

Vi tittade och tittade sedan i kataloger och på hemsidan under ett par år innan vi våras bestämde oss och köpte ett helt nytt vardagsrum från dem.

Vi är en mycket stor familj så vår målsättning var att ordna sittplatser till alla 10 där vi kunde sitta i fyrkant och det har vi lyckats med fantastiskt bra.

Vi har köpt 2 st småsoffor med bord emellan.
2 fåtöljer utan armstöd som går att sätta ihop med varandra eller sofforna eller ställa i vinkel till sofforna.
2 vanliga fåtöljer med armstöd
2 pallar
2 bord
Allt med ljust tyg och det mörka träslaget.

Efter ett halvår med möblerna så måste jag säga att jag älskar dem. De är hur sköna som helst att sitta i, snygga att titta på, lätta att hålla rena trots att de är ljusa .

Alla som kommer hit säger spontant att det är kanonsnyggt. (Till och med våra mammor som annars mest kommer med negativa kommentarer runt allt som är nytt gillar detta och sitter bra).

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med billigare variant på detta. Jag försökte med serien Coffe från Mio att göra något liknande men det blev inte riktigt bra och det blev bara marginellt billigare innan alla delar var på plats.
 
Ahh, var och kände på dem och såg för mitt inre hur fantastiska de skulle vara i vårt nybyggda hus...Det blir nog ett möblemang från dem ::) Kosta vad det kosta vill, nu kan jag icke tänka mig något annat. Gäller att sockra rösten lite inför snacket med sambon dock ;)
Kul att de säljs i Sverige numera, nu sedan 4 veckor finns de i en nyöppnad möbelbutik (Axelsson & Co )här i Gbg ( den butiken är sensationellt bra för inspiration och dagdrömmeri) .
 
Hej, Vi letade också efter alternativ - men fann inga som var i närheten. Eller så hade man väl redan bestämt sig  ::) Så vi slog till på ett helt paket  :D Har inte ångrat oss en sekund!! Om du vill kika på våra möbler så har jag lagt ut bilder på vårt v-rum (ej färdiginrett, men möblerna syns ju) under tråden "Tips på större lampa".
 
Får man fråga vad en soffa går på? (Eller var landar man om man dragit av 10 lök, vad får din soffa kosta, TyraMyra?)

/Elin
 
Jag har ju förälskat mig i soffan Carl ifrån en svensk sofftillverkare - Tibergs på Bangatan har den - kan det vara Ire som tillvrkar den? Hur som haver - jag ahr gruvat mig ett tag så vi ju tycker dne är lite dyr fast det är som å sväva på moln å sitta i den. Och att affären ligger jättenära en trevlig indisk resturang gör ju itne saken sämre hahahaha!

Skall åka å kika på Axelsson & Co bra tips!

Hälsar Ingrid
 
Hej, den grupp som vi vill ha, landar runt 65000kr, lite mycket just nu, då vi även skall köpa en ny matsalsgrupp, ny säng samt en hel del annat smått och gott nu när vi flyttar.
Eftersom jag är mammaledig ett tag till har vi inte råd att "fläska"på, och två småbarn under tre kostar ju en del pengar :surprised:

Men, kan ju inte tänka mig någon annan soffa :-/

TyraMyra
 
Ja det var ju klart en del. Är så glad att vi äntligen har hittat vår soffgrupp, ska levereras vilken dag som helst!! (Förhoppningsvis...) 3+1+1+pall i rött skinn :D Trodde länge att det inte gick att få tag i under 65000 kronorsnivån, men så plötsligt stod den där för 26k. Katching! Hoppas att du får samma tur, men det kan vara svårt när man är förälskad, jag vet!

/Elin
 
Fogia har soffa och fotöljer som antyder Slettvoll stilen. henrietta fotölj, Diva soffa etc. Men inget är som Slettvoll...

TyraMyra - vi verkar ha liknande tycke och smak! Jag har tittat på Slettvoll soffor, ifrågasätter eken som 70-talets furu etc... och så läser jag att någon annag gjort det samma. Roligt att man inte är ensam om sina tankebanor!
 
Kanske skulle svara i din tråd :)
Tack Tyramyra!
Du kommer bli sååå nöjd - jag lovar  :D Jag tror på fullaste allvar (ja faktiskt) att detta är en klassisk modell som man inte ledsnar på i första taget. Du kommer ihåg, kronor/dag-kalkylen va  ;) Och det märks att det är väldigt bra kvalitét!

Vilket tyg hade du tänkt dig? Hur stort är ert rum? Vad har ni för "stil" i övrigt? *nyfis* Har du sett deras köks- eller matrumsmöbler  kanske man ska säga :surprised: *DREGLAR*
 
Hej, vi bygger ett modifierat Vårgårdahus, sutterräng (Dungen 3). Vi hade tänkt att hålla stilen i lite "New Port" anda, och då passar sofforna perfekt... Jaaa jag har sett matsalsmöblemanget, och vi är sååå nära att slå till på dem också :p, där hade vi tänkt oss två fotöljer i mörk rotting, Sidonia heter den och en soffa med högre ben, Earnest heter den, och ett matbord som heter Savile, (är lite dålig på att länka till bilder, hmm).

Rummet som hela härligheten ska stå i är ca 35m2och med delvis öppen planlösning mot vårt kök. Vi har tre stora härliga fönster (med spröjs) som vetter mot en ekskog...
Längtar efter inflytt!
TyraMyra
 
Åååh, det låter ju hur fint som helst!!!
Vi har byggt ett Myresjöhus, Multifunktionella också sutteräng med öppet mellan vardagsrum o kök, så visst vore det snyggt att matcha soffgruppen ::)

Förstår att ni längtar efter att få flytta in - ni har mkt roligt framför er :) Du får gärna meddela hur det går :)
 
P.S Hinner ni flytta in innan jul? Såg att det stod december...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.