:-/ Det har pratats mycket negativt om Myresjöhus på detta forumet. Finns här någon som har positiva erfarenheter av Myresjöhus?
 
Vad trevligt! Vi ska också bygga i Helsingborg. Härligt att höra någon som är positiv. Vilket hus bygger ni?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Har Varning själv byggt ett M-hus?, Har du lust att dela med dej av vad som har blivit fel och ej åtgärdat??
 
Som sagt, finns det någon med POSITIVA erfarenheter av Myresjöhus?? :p :p
 
Hej

Tyvärr finns det en mycket stor risk att den som bygger med Myresjöhus hamnar i en tragisk situation. Naturligtvis finns det dem som har lyckats bra men alltför ofta de som inte fått vad de beställt. De har många trevliga alternativ på hus och säger sig villiga att lösa en ny planlösning billigt och enkelt men se upp med det.

Vad jag har hört har de betett sig riktigt "svinaktigt" mot många av barnfamiljerna på Ingarö och innan jag byggde nytt med Myresjöhus skulle be dem förklara vad som hänt där.

Lycka till i alla fall
 
:'( Vi har äntligen hittat en tomt i Malmö-området som vi verkligen vill ha. Dessvärre är det Myresjöhus som äger den så nu undrar jag om någon vet om de är villiga att sälja bara tomten eller om man måste köpa deras hus också. (De har stängt till tisdag och jag orkar inte vänta till dess med svar).
Det verkar ju inte som att de gör ett bra jobb med husbygget :(
Vi har också tänkt skaffa egna hantverkare samt använda oss av egen ritning. Är det någon som vet om Myresjöhus är villiga till att bygga efter vår modell? Husen vid sidan om vår tomt ser ut att även de vara Myresjöhus och de är precis likadana. Ser styrda ut till utséendet...
 
Vi körde ett varv med Malmö kontoret men gav upp pga 2 anledningar.
Oviljan att förändra planlösningar och att säljaren styrde oss i husvalet.

Vi tog upp frågan med friköp av deras tomt men fick ett direkt nej till svar. Dock var han villig att förhandla med tomter som var bundna av andra husleverantörer.

Det hela slutade med att vi köpte loss en tomt av Aneby och bygger med Eksjöhus.
 
När vi var på Expohus i Stockholm och besökte Myresjöhus fick vi inte bara känsla av dålig kvalitet på huset dom har där utan av säljaren som inte rörde sig från stolen när man kom in.

Han bara tittade förbi oss och inte ens kom fram.
Vi tittade runt en stund i väntan på att han (om han var upptagen) skulle komma fram. Efter en stund, skrek han från stolen, vill ni ha kataloger, ligger dom där framme vid entrén!

Det blev ingen Myresjöhus, förstås.
 
Vi ska bygga Myresjöhus i Helsingborg och har hört oss för den hel del. Som tur är har de vi pratat med haft enbart positiva erfarenheter av Myresjöhus. Vi knackade även på hos en familj som nyligen flytta in i ett nybyggt M-hus. De hade enbart gott att säga om Helsingborgskontoret. Likadant med en av min mans arbetskamrater. Så vi vågar och vi kommer att bygga med M-hus. Det verkar ju tyvärr vara så att det skiljer sig från kontor till kontor...
 
Är det inte det kända fenomenet:
Myresjöhus stora tillverkare, många hus, 100 hus, 10% fel=10 missnöjda.
Liten tillverkare, mkt färre hus, 10 hus, 10% fel= 1 missnöjd. ????
Vi hoppas detta för vi skall bygga nytt i Trelleborg.
Än så länge är Malmökontoret bra.
 
Det ligger något i det du säger Richard, jag hoppas att det går bra för er.

Det man är rädd för är att man kan hamna i dom 10% missnöjda kunder listan :-/
 
VARNING bli medlem...
 
"Att inte ha tid" för husbygge, och därför välja totalentreprenad är ingen bra kombination...

Allt husbygge tar tid, frågan är bara "när" man väljer att ta tiden. Före och under byggprocessen, eller EFTER den

"Man har inte tid att bygga in kvalitet ifrån början, men all tid i världen att rätta till felen efteråt!"
 
Varning, lite frågor till dig för att skapa en klarare bild (M-hus kan ju inte försvara sig).
Är det ert första hus? Av egen erfarenhet så vet vi "bättre" nu när vi skall bygga nytt, alla nackdelar kan ju ändras.
Fel planlösning? Hur kan detta inträffa?
Okej, när det har gått snett så verkar deras bemötande inte det bästa.
Men allt skall finnas skriftligt, det gäller väl allt och alla branscher. Sitter själv i närbesläktad bransch som säljare (dessutom delägare) och agerar lite som Myresjöhus. Uppstår det meningsskiljaktigheter måste man ju ha det skriftligt, det skrivna bekräftar det muntliga. Se på bibeln, tänk om den inte funnits !! lol
 
Bibeln är väl en text om någon som är svårtolkad. Att någonting är skrivet är inte samma sak som att man läser det på samma sätt, även muntliga avtal är juridiskt bindande... Hur var det egentligen?? jungfrufödsel eller vänsterprassel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.