I Göteborg finns just nu ett coolt hus till salu med hög vill-ha-faktor. För vem vill inte bo i ett stort arkitektritat hus vid havet utrustat med all tänkbar lyx? Men smakar det så kostar det.

Du kan läsa artikeln här: Teknisk lyx vid havet i Göteborg
 
P
"ljust och fräscht" i kvadrat... Känns lite tråkigt & sterilt.
 
H
Ser ut som det bor en popstjärna där. Kolla på tavlorna.
 
D
Det är såna rundade köksskåp jag tänkte bygga. Tack för den !
 
Snarare mer från ett pojkrum .. Warriors, Leon, scarface, star wars ..
 
Det är ju ett hemmabiorum (Fast med TV istället för projektor och vita väggar istället för svarta som sig bör).
 
Redigerat:
Ja, biorum låter lite överdrivet när det inte ens är mörka väggar och projektor, samt att man har fönster i rummet och inga akustiska åtgärder mer än en soffa. Arkitektoniskt trevligt hus, men en väldigt trisst insida om jag får säga det själv. Det märks att man inte är lika intresserade av inredning och materialval som arkitekten har varit. Teknisk lyx vet jag inte om jag håller med om. Att ha ett larmsystem med videoövervakning och ett sonossystem med inbyggda högtalare är väl i princip standard vid nybygge och kostar inte många kronor extra sett till vad ett hus kostar.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
G
Säkert ett trevligt hus för den som gillar stilen. Har all "tänkbar lyx" i vårt hus också, det kostar dock drygt 1/40 av det visade huset. Prislappen kommer av storlek, läget och materialval. Det tekniska i det huset utgör en försvinnande liten del.
 
Jag tror huset skulle kunna vara/bli fantastiskt med en duktig inredningsdesigner, som framför allt hjälpte till med färg och struktur.
 
L
Jag tror det är "vid havet" som avgör prislappen.
 
Det kanske bara är jag men nog känns det som om 'lyxvillor' i Gbg aldrig riktigt når ända fram om man jämför med vad som byggs i 08-land. Alldeles obeaktat produktionskostnaden då.
 
Jaså han ska sälja huset nu? Va trist. Det är ett underbart hus kan jag lova.
Ägaren är ingen popstjärna direkt, men en av de trevligaste människor jag mött i mitt yrkesliv.
Hoppas att någon annan nu får glädje av de tekniska lösningarna i huset :)
 
G
Hade man 20 mille till övers kunde det bli en trevlig sommarstuga! Jag gillar verkligen huset, men vill inte bo i Göteborg, även om jag hade haft råd att köpa.
 
Hus som beskrivs som arkitektritade brukar ju ofta kunna se lite udda ut. Man jag tycker det här var väldigt fint. stilrent! Gillar långsidan som vetter mot vattnet.Och vitt överallt målar väl många som vill kunna attrahera flera vid försäljningen.
 
Mikael_L
Synd att fotografen laddade svart/vit film i kameran. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.