Jag håller med.
Lite vitsiga kommentarer under varje bild.

Alla vill väl ha ett separat boxningsrum
 
  • Gilla
karlskog
  • Laddar…
Haha, ja ett boxningsrum hade varit något. Jag får nästan bygga ut för att få till det!
 
Rolig?
Osmaklig tycker jag.

"Balkong med högt läge" som associerar till hederskulturens balkongmord av flickor :thumbdown:
 
Nja, balkongmord är ju mera slänga ut, hålla i fötterna mera utpressning.
 
Nu är det lite väl trångsynt.

Man kan ju hitta accosationer och "fel" i de flesta bilder.
Bara kvinnor som står vid spisen och tvättar?
Endast män med rakade huvuden som slås?
Lägenhet för seriemödare, eftersom man kan samla skeletten i garderoben?
Att en relation måste vara mellan man och kvinna?

Se det roliga i annonsen istället...

Att hallen är rustad för snöblask är ju väldigt praktiskt ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Visst lite småkul (även om jag själv kräktes lite i munnen utav bilderna från vardagsrummet och köket), men jag undrar samtidigt vad som hände med bostadsannonser där bilderna faktiskt säger något om lägenheten i fråga? Det är inte bara denna som helt missar poängen, jag tycker jämt man ser bilder hos mäklaren på extremt inzoomade inredningsdetaljer. Fint? Ja, oftast. Relevant? Definitivt inte.
 
PR-grej från Notar? Eller någon i personalen som ska sälja? Kanske både och?
 
M
KnockOnWood skrev:
Rolig?
Osmaklig tycker jag.

"Balkong med högt läge" som associerar till hederskulturens balkongmord av flickor :thumbdown:
Associationer sker väl i hjärnan hos den som associerar? Alltså är det du som har osmakliga associationer :p
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MaxPax skrev:
Associationer sker väl i hjärnan hos den som associerar? Alltså är det du som har osmakliga associationer :p
Visst!
Och det är jag som har skapat den mentala bilden av människor som slängs ut från "balkong med högt läge".

Då ber jag oförbehållsamt om ursäkt!

Men googla först på balkongmord.
Ungefär 1 850 resultat (0,25 sekunder)
Har jag skapat denna nyhet också?
http://viityreso.se/visa_artikel/tva-anhallna-efter-misstaenkt-balkongmord-pa-20-aring-i-bollmora


Nej, jag vidhåller att annonsen är osmakligt.
Grattis ni andra som kan uppleva detta som humor!
 
Vissa måste bara hitta fel i allt. Detta var tänkt som en kul annons och ligger nog ingen baktanke i nån bild mer än humor. Tar man illa upp, titta inte...
 
  • Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Inte direkt kul, eller osmaklig.
Snarare skrämmande med tanke på priset. För dom där pengarna får man ju ett riktigt bra hus, långt från stadens skrik och panik.

Fast man borde vara tacksam över att folk vill bo i stadens hets, då slipper dom bo här.
 
mnorlin skrev:
Inte direkt kul, eller osmaklig.
Snarare skrämmande med tanke på priset. För dom där pengarna får man ju ett riktigt bra hus, långt från stadens skrik och panik.

Fast man borde vara tacksam över att folk vill bo i stadens hets, då slipper dom bo här.
Jag kommer ihåg när min polare var förpassad ut till Blackis. En helveteslång tur med t-banan, men så pass långt att det fortfarande fanns lägenheter som erbjöds utan avancerade bytesscheman. Samtidigt kostade en fräsch 3a vid odenplan hisnande 1,2 MSEK. Det var -98 ..
 
Lite småkul, gissar på att det är någon av mäklarna som själva säljer, för som kund hade jag inte uppskattat att fokus togs så mycket från objektet,
 
Kul och annorlunda annons! Jag tänkte först att det väl knappast behövs för att sälja en lägenhet i Blackeberg, men det är väl kanske just därför man kan göra en sån annons. Man ser ju inte mycket av lägenheten på bilderna faktiskt...
Ang balkongmord tycker jag det är lite väl grinigt att göra såna associationer. Det är ju flickor och kvinnor som slängs ut, gissningsvis oftast av män. Det är naturligtvis hemskt, men här är det en kvinna som håller en man utanför balkongräcket. Det får en mer att tänka på utpressning, som Plutus påpekade. Men vill man vara hysteriskt PK, så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.