Ja tack!! En sån skulle jag gärna ha! Jag älskar gamla dalahästar, ju "skruttigare" desto bättre!
 
Väldigt charmig må jag säga men med ett kilopris på 9633:- är det inte nåt jag skulle investera i... Men den var söt!

//MIO
 
Ha, ha! Smaken är verkligen som....

Inget för mig, men visst, i rätt miljö så kanske den passar.

/Lena

 
:surprised: Gräslig! :p
 
Gräslig
*skrattar*

Du var lite mer ärlig än vad jag var... ;)

/Lena
 
:surprised: Muggig! :p
 
Usch, när jag tittar på den mår jag ungefär som på midsommardagens morgon ::)

Är dte bara jag som tycker att dalahästar ska vara röda? :)
 
En kopia för 2900 kr... nej tack, men hade den varit original så hade det varit en helt annan femma.

En sådan här pjäs i ett övrigt modernt inrett hem skulle utgöra en träffsäker kombination!

Den rosa hästen säger mig ingenting dock, kul pryl i ett barnrum möjligen.
 
Alla prydnadssaker signaler någonting om ägaren: livsstil, intressen, värderingar, familjesituation, yrke... i det här fallet kanske också om plånboken! Den som väljer en dalahäst till sitt hem gör det mer medvetet än den som köper en pryl av familjen Vallien.

Söt häst. Nätta proportioner, små händer/fötter/huvud som på sin tid, stillsam färgsättning - passande formen, nationalromantiskt, svenskt.

Inget för mig. Fel medborgarskap.
 
För några år sedan jobbade jag för ett designföretag och då vi skulle till ett nyöppnat dotterkontor i Brasilien funderade vi på vad som var svensk och skulle passa i deras sobra konferansrum.

Vi hittade en fårfäll som var kortklippt och färgad som en morahäst.
Riktigt riktigt fin, dock vet jag inte var vi köpte den.
Hade gärna haft en sådan på väggen hemma.
 
Snett_o_vint skrev:
För några år sedan jobbade jag för ett designföretag och då vi skulle till ett nyöppnat dotterkontor i Brasilien funderade vi på vad som var svensk och skulle passa i deras sobra konferansrum.

Vi hittade en fårfäll som var kortklippt och färgad som en morahäst.
Riktigt riktigt fin, dock vet jag inte var vi köpte den.
Hade gärna haft en sådan på väggen hemma.

har sett den men vet inte var den finns att köpa.. ball!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.