Hej,
Jag har mycket dålig erfarenhet av Latest Bygg - www.latestbygg.se - och önskar veta om det finns fler med samma erfarenhet. Den dåliga erfarenheten handlar inte i första hand om det utförda arbetet. När målarna väl kom till oss så gjorde de arbetet på ett bra sätt. Det som inte fungerade var att Latest Bygg inte verkar känna till bestämmelserna för ROT avdrag. Vi har fått ägna många timmar att överklaga Skatteverkets beslut på grund av felaktigheter från Latest Bygg. Jag fick rådet av Skatteverket att betala full ersättning till målarfirman Latest Bygg i avvaktan på resultatet från överklagan. Skatteverket godkände min överklagan men till min förvåning betalade man ut ROT ersättning direkt till Latest Bygg. Dvs. Latest Bygg skulle då återbetala den del man hade fått från mig i avvaktan på resultatet av min överklagan. Men Latest Bygg vägrar att göra så utan någon förklaring så jag har nu lämnat över ärendet till kronofogden. Det finns inget telefonnummer eller adress till Latest Bygg på deras hemsida, mycket märkligt.
 
Finns inget företag med det namnet registrerat i Sverige. Hittade adress o telefonnummer till dem på Offerta.se. Adressen är ett hotell i Sollentuna.
 
"Det finns inget telefonnummer eller adress till Latest Bygg på deras hemsida, mycket märkligt"

Hur kom du då i kontakt med dem? Knackade de dörr?
Verkar vara en skojjarfirma...ingen som jag skulle anlita i alla fall.
 
HandySmurf skrev:
Hittade adress o telefonnummer till dem på Offerta.se.
"Offerta.se hjälper dig hitta kontrollerade tjänsteföretag"
Bra kontroll :)
 
Domännamnet är registerat via ett lettiskt domänföretag. Ägaruppgifterna går inte att få fram.
Men på blocket finns följande annons: http://www.blocket.se/stockholm/DEAL_REA_30h_renovation_work__2590kr_58143356.htm

Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



EDIT:Enligt http://www.letsdeal.se/deal/3435585 har Latest bygg org nummer 860826-XXX.
Om det stämmer så är det gissningsvis en enskild firma och där har du början på ett personnummer i vart fall. Kan det stämma att någon på bolaget är född -86 ?
 
Redigerat:
Enl offerta:


LATEST BYGG

Kontaktperson
Mari och Mareks
073-725 26 67

Adress
Rotebergsvägen 11
192 78 Sollentuna
 
Jag fick igen de pengar som Latest Bygg var skyldig mig dock efter indrivning från Kronofogden.
Jag fick kontakt med dem via http://www.letsdeal.se/
Latest Bygg har hemsida www.latestbygg.se. Vid först anblick ger den ett proffsigt intryck men å andra sidan är det inte så svårt att få till en mycket bra hemsida. På deras hemsida finns enbart deras mejladress angivet, stort tack till alla hjälp att spåra deras verkliga adress :) Jo 1986 känns som åldern på personen.
Felet jag gjorde var att betala 1500 kronor i förskott via Lets Deal till Latest Bygg sedan tog det en evighet innan de kom till oss för att göra jobbet. Själva målningsarbetet har jag inga synpunkter på förutom att de har ett märkligt koncept som går ut på att man som köpare skall köpa alla verktyg och allt material som går åt. Orsaken till att man lejer bort målningsjobb är att för att man inte är duktig på att måla så det kändes märkligt.
Jag har påtalat för LetsDeal att man bör akta sig för att sådana skojarfirma som Latest Bygg utgör men de skyller ifrån sig att de inte har något juridiskt ansvar för vilka företag de förmedlar tjänster vidare för.
-
 
Jo, så sant du har men man är lite obotlig optimist och hoppas ändock någon dag att hitta en kundinriktad entreprenör som inte blåser en som kund. Jag har under alla åren enbart träffat på en entreprenör som jag fick mycket gott förtroende för. Jag letade efter ett företag som kunde minska radonhalten i mitt hus. Jag fick in flera anbud varav jag tog det billigaste från Radea. De garanterade att om radonhalten inte sjönk tillräckligt fick de göra ytterligare åtgärder utan att få extrabetalt. De var mycket kreativa i att hitta hål där radonet kunde komma in och täppte till samt satte in en effektiv fläkt som för bort luften ut framför huset. Radonhalten är nu klart lägre än vad riktvärdena anger. Montören som monterade rör på utsidan av huset för att föra bort luften gjorde en ful och klumpig konstruktion. Jag påpekade detta för säljaren som omgående, utan att tjafsa om att det fungerar ju ändock och är bara en larvig kommentar, såg till att åtgärda min anmärkning utan att ta extra betalt. Det finns säkert många av de andra konkurrenter som utan tvekan hade tagit saftigt extra betalt med hänvisning till att de enbart garanterade funktionen och inte utseendet ...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Viste ni att det är samma ägare till Lets Deal AB och Aftonbladet.
Be Aftonbladet skriva en artikel om oseriösa företag på Lets Deal.
 
Om det nu är samma ägare så är det väl inte så troligt att de skriver en negativ artikel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.