nikasp
Yep, bra att lägga ribban innan budgivning och sen hålla strikt på det.
 
O
Jag rycker inte att du skall skrämmas bort av ett radon protokoll... Det finns ofta saker som är viktigare att ta hand om...
 
nikasp
Jag kom över det där men är nog lite uppmärksam på blåbetong framöver. Det här var ju markradon och rätt OK siffror. Synd nog drog det iväg. Uppe i 5625' nu. 17% upp och är nog nära finalen nu.
 
Krilleman
Markradon är ju faktiskt rätt lätt att åtgärda, antingen med radonbrunn i marken utanför huset eller med en kanalfläkt och lite 75 rör invändigt som suger under plattan.

Synd att det drog iväg för dig, men bra att du inte dras med och "tok-budar"!
 
nikasp skrev:
...Uppe i 5625' nu. 17% upp och är nog nära finalen nu.
Nänänä, bara inne på andra dygnet ju :cool:

5,7 nu.
 
nikasp
De flesta hus jag haft koll på säljs först på torsdag men mäklaren indikerade att det skulle vara klart idag. Det är nog en gammal dam som är rätt nöjd vid det här laget. 5850' just nu, galet.

KnockOnWood skrev:
Nänänä, bara inne på andra dygnet ju :cool:

5,7 nu.
 
Krilleman
6 millar nu.

Man får ju två hela socknar för den summan på andra ställen :wow:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Lite segt att bryta igenom miljon-gränserna är det ju.

Men in med en bulvan som "bjuder" 6.020.000 så är vi snart på väg mot 7 :)
 
krilleman_215 skrev:
6 millar nu.

Man får ju två hela socknar för den summan på andra ställen :wow:
Eller knappa 1000 m2 tomt med ett mögligt 70-tals hus i Stockholms förorter... ;)
 
anders07 skrev:
Eller knappa 1000 m2 tomt med ett mögligt 70-tals hus i Stockholms förorter... ;)
Ja, vi fattiglappar i landsorten är verkligen avis på er i Kungl. Hufvudstaden :p
 
O
KnockOnWood skrev:
Ja, vi fattiglappar i landsorten är verkligen avis på er i Kungl. Hufvudstaden :p
De hoppas jag verkligen att ni är! :p
Var annars får man betala flera miljoner för lite fuktskador och gamla el-element?
 
Tråkigt att det inte blev något hus, men angående radonet så har jag precis radonsanerat mitt hus mot markradon. Började med att isolera alla skarvar och sprickor mellan golvplatta och vägg med högelastiskt silikon vilket sänkte radonvärdet från typ 6-700 till ca 250. För att komma ner det lilla sista så har jag även installerat en radonsug i matkällaren som skapar undertryck under plattan så gaserna inte läcker in i huset utan följer med fläkten ut genom källarväggen. Totalkostnad ca 10500:- vilket jag får tillbaks hälften i bidrag från Länsstyrelsen. Har iofs gjort allt jobb själv men det behöver inte bli några stora kostnader för att sanera bort radongaserna. Angående bidraget så får man bidrag för tätning och radonsug om man har markradon, och vid byggnadsradon så får man bidrag för ventilationsåtgärder, t ex ftx-aggregat.
 
nikasp
Det löser sig säkert men kommer nog att ta sin lilla tid. Har kollat med säkert 7-8 mäklare om hus som gått före visning. Att buda 10-15% verkar kunna få vissa säljare att släppa kåken utan budgivning.
 
nikasp
Nu blev det ett Älvsbyhus från 1997 i Sollentuna som var väldigt välhållet. Ägaren/kvinna som bott där sedan det byggdes var en riktig pedant och de har inte haft några barn så även om det är inne på 18:e året så var allt i toppskick. Mycket har hon haft in snickare för att fixa och nytt kök 2011 osv. Känns mycket bra! Dessutom besiktat av Densia/Philip Orrenius som är erkänt bra enligt BH, internet och mäklaren själv. Ska köpa köpargenomgång och tillägg för el/vatten/avlopp så vi klarar oss under 8000 kr. Hade vi hittat något mer suspekt hus hade jag lagt 17 i jordabalksundersökning. Lär spamma mer framöver nu när vi snart inte bor i lägenhet mer!

Och trådrelaterat - radon mätt 6 månader 2007 gav endast 50Bq/m3 så det känns också toppen.

Solängsvägen14A.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Grattis!

Det ser ju ut som en riktig edens lustgård :)
Inga grannar tätt inpå, inga motorvägar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.