Vi planerar att sätta in IKEAs "nya" köksstommar Modul i tvättstugan, men idag fick jag en oroskänsla. Benen som är standard är bara 8 cm numera, kommer jag kunna rensa golvbrunnen som ligger under skåpet?

Någon har testat?
 
Det brukar ofta sägas att HTH:s stommar kostar nästan exakt lika mycket som IKEAs och de har högre ben och större utbud på olika skåpstorlekar. Det kanske kan vara något att titta på i alla fall.
 
  • Gilla
Skorpan
  • Laddar…
Det borde bli väldigt svårt att komma åt. Ett alternativ är ju att göra en lucka i botten på skåpet ovanför brunnen så du kan komma åt och rensa.
 
Just, lucka i botten på skåpet har vi... Med 8 cm blir det väldigt, väldigt tight att få ut insatsen i golvbrunnen (beroende på modell). Vår insats är tung att trycka tillbaka p.g.a. en gummipackning så om jag inte kan trycka rakt uppifrån får jag inte i den ordentligt.
 
  • Gilla
Skorpan
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Det brukar ofta sägas att HTH:s stommar kostar nästan exakt lika mycket som IKEAs och de har högre ben och större utbud på olika skåpstorlekar. Det kanske kan vara något att titta på i alla fall.
Jo, HTH GDS ligger på ganska samma priser som IKEA nuförtiden... Även Kvik och Epoq håller ungefär samma...
 
Vi har gjort en lucka i skåpet. Det är enda realistiska möjligheten. Det är inte speciellt kul att komma åt med "normal" sockelhöjd heller.
 
  • Gilla
Skorpan
  • Laddar…
Det finns möjligtvis inga bilder på luck-lösningar ?! ;)
 
Det snyggaste borde ju vara en inspektionslucka som man har för t.ex. ventilation. Vitlackerad plåtlucka i exempelvis 200x200 mm. Fogar man runt om och köper en lucka som är brandklassas (tät) så har du även ett vattensäkert skåp ifall något skulle läcka.
 
Har exakt samma problem och kommer lösa det precis som förslagen ovan, genom att ta upp ett hål i skåpet.
 
Jag har bara ett vitemaljerat täcklock på 20x20 cm som ligger löst "på hålet"...
 
falkn skrev:
Det snyggaste borde ju vara en inspektionslucka som man har för t.ex. ventilation. Vitlackerad plåtlucka i exempelvis 200x200 mm. Fogar man runt om och köper en lucka som är brandklassas (tät) så har du även ett vattensäkert skåp ifall något skulle läcka.
Hade tänkt ha en låda i det skåpet så snyggt bryr jag mig inte om, mer viktigt att det är praktiskt och enkelt. När jag tänker efter nu så kanske jag bara sågar ett hål. Eftersom vi ska ha låda så syns ju inte hålet :)

Och vattensäkert känns inte så intressant eftersom det är ett våtrum med golvbrunn nedanför, ser hellre att ev. vatten rinner direkt ner i brunnen ;)
 
Jag sågade som sagt upp ett lagom hål i botten, skyddade kanterna genom att stryka silicon på dem. Och så gjorde jag en ny botten av 3mm board med vit sida.
 
När jag ändå har ämnet tvättstuga och IKEAs skåp igång, har ni nån bra lösning för smutstvätt?
 
Stoppa den i tvättmaskinen ;)
 
scim skrev:
Stoppa den i tvättmaskinen ;)
Har försökt det ocskå, men den blir ju också full så småningom... :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.