Jag är på g att flytta in i huset och vill förstås ha TV...

Vad skall man ha ?, parabol, boxer osv osv, är helt "grön" vad gäller sånt här.

Vad jag vill ha är, en hårddisk att spela in på (skall man ha det i en box eller på dvd´n), 1,2,3,4,5,ztv, discovery + gärna nån/några filmkanaler till rimligt pris eller gratis  :p

Skall man satsa på parabol (har fått ett pris på en dreambox med 4-huvudsparabol för 3.500.-) inklusive cardsharing i 1 år.
vad jag förstår måste man då ha datorn igång online jämt vilket låter jobbigt.

om man har parabol hur gör/blir det då med 1,2,3,4,5 etc...

Många frågor från en gröngöling??
 
Vill du ha 3:an och discovery lagligt så finns det två alternativ.

två satelitabb. Viasat plus Cannal Digital för att få trean och Disccovery

alternativet är boxer som har båda.

Cardsharing finns det bättre forum för men det ska funka utan dator igång, det räcker med att dreamboxen är på som jag har fattat det. Kör själv på en gammal nokia box
 
Hej Andreas

Jag tycker att du ska börja med att fundera på våra terresta kanaler = TV-1,2 o 4. Med samma utrustning kan du sen addera en digitalbox för marknätet.

Tänk också igenom var kablar från antenn ska dras, och till vilka rum. Likaså om du kommer att köpa till en parabol, så se redan från början till att det är förberett för kabeldragning.

Det är vanligt att sätta en satellit box eller annan box i vardagsrummet. Gör du det är det en fördel att planera in en extra kabel från vardagsrummet upp till vinden.
Denna kabel använder du till att skicka ut det TV-program som boxen är inställd på till övriga antennuttag i huset.


/gert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.